|
|
|
|---|---|
|
Har sökt svar men inte hittat. Upptäckte vid lunchtid idag när jag öppnade köksfönstret att larmet på en bil gick (bor i lägenhet), tittade om jag kunde se ifall det var min bil, upptäckte till min fasa att mina sidorblinkers blinkade. Sprang ner med hyffsad fart och slog av larmet och kontrollerade låset, dörrar fönster etc. men hittade inget som var skadat eller sönder. Antaligen har någon varit på bilen inatt och sen har larmet varit igång enda till lunch till grannarnas stora vrede. Min fråga är nu var som aktiverar ett orginal-larm på en M3 E46? Vill nämligen gärna veta vad som kan ha hänt. | |
| Det har nog inte stått och tjutit hela natten, larm brukar bara tjuta i 1-2 minuter och sen återgår de till normalt läge igen. Vet inte exact med original larm på E46 men det kan hända att någon bara råkat knuffa till bilen så rörelsesensorn aktiverades. Eller att solen började skina på bilen och en brytare till motorhuven eller bagaglucka är lite dåligt inställd så den aktiverades när plåten började röra lite på sig. | |
|
Fick visst inte med det, men givetvis tjöt larmet ett tag för att sen sluta tjuta och enbart sidoblinkers var igång. Men visst börjar det tjuta igen efter ett tag? |
|
| Normalt brukar larm tjuta i 1-2 minuter och sen fortsätta att blinka i 1-2 minuter efter det slutar tjuta. Sen börjar inte larm tjuta igen förrens någon sensor blir aktiverad igen. Så tex. om en dörr öppnas och sen lämnas öppen så kommer larmet bara tjuta en gång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.