|
|
|
|---|---|
518i slow mobil |
Nu e problemet som följande! Jag har tänkt att tona min bakruta nu när min film äntligen anlände på det RIKTIGA postkontoret... Och då e jag lite nyfiken på hur man plockar ur min bakruta för att göra det mycket lättare för en... Dessutom har jag en spricka iframrutan så den skulle jag vilja byta, går det över huvud taget att byta framruta själv och hitta en mycket bättre begagnad på skroten eller bör man lämna bumsen till en glasmästare och betala flera tusen? 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
Kolla om det är limmade rutor. Är rutorna limmade blir det svårt att ta av dem hela. MVH Daniel |
|
518i slow mobil |
Ok, bakrutan e itne limmad, den e list fastsatt! e det till någon hjälp? Har hört förut att de ska gå att få ur... 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
Rutorna är inte limmade på e-28. I gummilisten sitter där en plast list, som du börjar med att ta bort. Sen tar du mejsel, kniv eller dyl och sticker ner mellan gummilist och rutan, så det släpper. (troligtvis så ligger det någom gummi massa mellan list och ruta) Ta gärna i någon typ av glidmedel mellan listen och ruta så det släpper lite lättare. Man kan oxå ta hjälp av en elkabel som du pillar in mellan list och ruta.Som du har till hjälp att (lyfta) listen med. Sedan finns det lite olika modeller att trycka ut rutan, jag brukar sätta mig i bilen och pressa med benen/fötterna på rutan. Har rutan stenskott eller någon typ av spricka, så blir det en bra mycket större spricka med den här metoden. Om det ligger tätningmedel mellan ruta/list list/chassi så blir det att pilla bort det. Sen efter montering så får du trycka in ny tätningmassa vid gummi listen igen. Bra tänk att i bland så spricker rutan, så i värsta fall så får du ut på skroten och jaga nya :-( MVH Pelle cs4605 |
|
|
detta har diskuterats tidigare på forumet prova sök på det mvh kim |
|
518i slow mobil |
Ok, tack för hjälpen... Jag vet kimve att det togs upp förut, du var mcket hjälpsam då... =) Tac kalla, imorn ska den ur!!! 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
ajfan var det du som frågade då också det missade jag mvh kim |
|
518i slow mobil |
Jo... Nu e rutan ur iaf, men när jag ska ha i den så verkar det lättast med sbörtekniken, men behöver man verkligen tätningsmassan?? Går det lika bra med silikon i så fall?? 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.