AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.356

Körglädje, erfarenheter X5 3.0d -09?

Hej,
skulle vilja ha lite erfarenheter av folk som har X5 3.0d (senaste gen), hur är den att leva med, är den körglad, blir den jobbigt stor efter ett tag?

Håller på att byta tjänstebil, och valet står mellan 335i touring och X5 3.0d. Lite udda val kanske, men jag har 1 barn och gillar inte 5-serien eller X3, däremot tror jag 335 är jättekul att köra (dessutom trimvänlig), men kanske något i minsta laget med barnvagn och barnstol.
X5:an bara älskar jag för utseendet, den är så snygg men den är ju oxå rätt så dyr, samt så undrar man ju om man kommer att bara tycka den är stor och otymplig när nybilsglädjen har lagt sig?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ser att du haft en M3 CSL tidigare, då är nog 335xiT ett smart val - du får framkomlighet som X5 med fyrhjulsdrift och greppet när du väljer att trimma... ;)

Mvh
hade valt 335 om barnvagn får plats
Det kommer en facelift snart (som årsmodell -10), eventuellt med den uppdaterade motorn som sitter i 730d. Länk
Ed
31
Edderf
535 D Touring - 11
Rekommenderar X5 varmt om du ska plutta in något mer än en sittvagn och en necessär. Hade en 330 när vi fick första barnet.

Nackdelen med X5 är parkeringarna. Hjulen får knappt plats innanför de vita strecken (då har jag den breddade versionen iofs).

Vad gäller körglädje och snabbhet finns det absolut inget att klaga på. Har kört 3000 mil sedan i september med min och är helnöjd

Diesel luktar gott
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.