AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
900

Dimljus byte

Oa
53
Oa1
535 xD -16

530 xD -17 Innovation edition
Tjenare alles

jag måste bara fråga, hur fan byter man glödlampa på dimljuset på en e39 utan m packet. Jag har försökt tittat å pillat bra mycket men värkar ju som att det är värsta grejjen att byta en glödlampa bara. vad jag har "tror" måste man ju plocka ur något ifrån grillen för att komma åt 2st skruvar man har inte den blekaste hur man ska komma åt.

Ursäkta den dåliga förklarningen men hoppas någon förstår =)

tackar på förhand, mvh johan

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

det är som du själv skriver...
Ta bort plasten bredvid dimljuset. Har för mig att det sitter med plugg i kofångaren, i ovankant. Bakom plasten sitter 2 skruv. Dimljuset är sedan i ytterkant instucket i kofångaren.

Lycka till!
Oa
53
Oa1
535 xD -16

hejhej jag har prövat att slita lite granna i dom dära "plastpluggarna" som du beskriver men vågade väl inte riktigt ta i så pass att man fick ur dom. men det räcker att slita dän dom dära 2pluggarna och sedan plocka ur den där lilla "grill" front biten som är ivägen för skruven?

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
ja, så är det.
Brukar sitta en "pinne" i mittev pluggen. Ta ur denna först och sedan själva pluggen. Har för mig att man lyfter ut gallret i ovan kant först.
Oa
53
Oa1
535 xD -16

hmm har kikat lite granna underdagen. men värkar inte få ur skiten. är det verkligen rätt dom dära "plast" pluggarna man ska ta bort för att kunna komma åt och byta?

tackar på förhand

ga
27
gasolinbloood
320 E90 -05
325 E36 -94
japp de är de bytte sj idag finns bra beskrivet i instuktionsboken i bilen...bara att ta bort plast pluggarna sen draut den "grillen" sen är de 2 skruvar... sen är den lös.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.