AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.714

TA bort BMW märket på bagageluckan och motorhuven

Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Enkel fråga kanske , men jag undrar hur gör jag för att ta bort orignal bmw märket på motorhuv och bagaelukan köpte nämligen nya i kolfiber igår på elmia?

Några tips hur man gör? Ska jag använda dubbelhäftande tejp på dem som jag fick tips om på realcar dem brukar va poppis att sno tydligen.

tack på förhand.
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Detta gäller en 325i E90
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Dom sitter fasttryckta med två piggar bara så det är bara att dra rakt upp vad jag vet.

Ett knep kan vara att få in en fiskelina mellan emblemet och plåten så du får lite hjälp.

Dubbelhäftande tejp kan nog funka men ta en så tunn som möjligt så att det inte blir höjdskillnad.

Niklas

Fransosen
Gemini__
Har man tur så blir det inga märken vid en ev stöld. Om emblemet däremot sitter fast så krävs det mer våld och risken för större skador torde vara större. Något att ha i åtanke kanske?

Mvh:
Thomas
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Tack för era kloka svar :) ska testa idag med fiskelina på vardera sida sen dra rakt up.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Här har du en annan BMW forum som visar hur man tar bort emblem (på Engelska).

Länk

raj55: En person i tråden du länka till skriver att han har problem med emblemen till e92. En annan skriver att de finns en tråd om detta. Skulle du kunna hitta den tråden på E90 forumet och länka till den är du snäll.
ra
340
raj55
Det verkar som folk använder en kombination av "dental floss, credit card, screw driver och packing tape) för att få löss emblem. Packing tape (platta typ) verkar fungera bra enligt vissa.

Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
jag tog bort alllt med fiskelina funka skitbra spelade in allt med mobilen också om någon vill se lr veta mer
ra
340
raj55
OK här finns en sida till med mer information.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.