|
|
|
|---|---|
|
Vilken Påskafton! :-( Fick telefonsamtal från en omtänksam granne här i Gamlestan i Gbg nu på Påskaftonskvällen. Hon berättar att min bil som stod parkerad på gatan blivit rammad av en vit gammal 240 med tillhörande rattfyllo som sedan smet fort som fan från brottsplatsen. Ut och fotgrafera eländet och leta efter gärningsbil och man, hittade fan i mig gärningsbilen några kvarter bort! Ringer polisen som uppmanar mig att åka till kortedala för att göra anmälan, jag påpekar att jag har gärningsbilen med färg från min bil som bevis för brottet framför mig. De lovar efter mycket tjat att komma till platsen för att göra anmälan där och eventuellt gripa gärningsmannen! Tror ni att någon polis uppenbarat sig? Nej då, har nu gått 8 timmar sen jag ringde och polisen lyser med sin frånvaro! Var så länge sen jag hade med försäkringsbolag att göra, försökte att nå dem också ikväll men de hade stängt för helgen. Men en polisanmälan är väl ett måste för att få ut nåt på försäkringen eller? Någon som har lite tips i denna svåra stund? Fan, jag hade precis vårfixat bilen med däcksbyte, grundlig utvändig och invändig tvätt och polering. ;-( Jag är ju helskinnad så jag ska väl inte gnälla för mycket men man blir så trött! | |
|
Jo det är sant att det finns en j.... massa nötter i trafiken Men att man inte kan få hjälp av Polisen är för j..... men när man kör för fort så finns det ofta poliser till hands mycket konstigt, vi betalar ju också skatt Hoppas att det går bra och att din bil kommer tillbaka till säsongen ha de T |
|
|
Egentligen behöver du inte ha polisanmäla för att få ersättning från FB. Fotografera bilen som körde på dig, sedan så har du även din granne som var vittne till händelsen. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Har precis vittnat i en sådan sak både hos polis och hos försäkringsbolag säger bara en sak ser man någon bil som blir på körd eller dyl. så bara anmäl det skulle jag iallafall bli tacksam för om jag stod i deras kläder som blivit på körda vilken dag som helst |
|
|
Precis, det är nästan viktigare att "holmis63"'s granne anmäler det som hände än holmis själv. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Tragiskt. Som sagt, när det är dax för hastighetsövervakning finns det tillgång till hur många poliser som helst. |
|
|
Ingen särskilt hård smäll men hela förarsidan behöver plåtriktning och lack plus att framfälgen och backspegeln är skadad. Polisen kom nu på morgonen och då var ju självklart gärningsbilen borta, men jag hade ju korten på gärningsbilen i telefonen. Polisen lyckades inte ladda ner bilderna till sin dator när jag var på stationen för att kompletera anmälan. Man tror fan inte att det är sant! Gärningsmannen kan lugnt köra vidare is sin berusning och jag offret kan inte ens få in bilderna jag tagit på gärningsbilen i anmälan. Man undrar ju varför man betalar skatt! |
|
| Hur hade du tänkt dem ska gripa gärningsmannen om du inte har tagit han på bar gärning? | |
|
Dom behöver inte arrestera honnom utan bara ta med honnom på förhör och låta honnom prsts bort sej. |
|
|
Att ha ett vittne behöver inte hjälpa något om motparten inte anmäler en skada. Jag blev rammad i trafik (!) av en smitare och ett vittne noterade registreringsnumret på bilen. Polisen lyfte inte ett finger, försäkringsbolaget påstod sig inte kunna tvinga en annan individ till någonting och ägaren till bilen påstod att bilen inte var i trafik vid tillfället. Mitt tips är att släpa polisen till dig så fort det går. |
|
|
Du får väl hugga till med att det är en fortkörande fildelare.. Borde få fart på dem.. Elle? Surt iaf :( Nygräddad BMWCS member |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.