AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
400

BMW 325- 92 köp råd!

Hej, jag undrar om ni kan hjälpa mej med ett köp ja kanske ska göra. är sugen på en bmw 352 med m3paket. med nya sulor osv. riklig standard utrustad. vad ska man tänka på när man köper en? Är det några fel som är vanliga på dom? Vad är den värd ca?
tacksam för alla svar.
tycker bmw gör dom klart snyggaste bilarna!
är det e bra första bil?
leino
lamdasonden är ett vanligt fel har haft 3st 325 e36 det enda som har krånglat är lambdan och en elhiss
jag funderar på att sälja min för 67000 den har det mesta utom tele och farthållare,m-front,vita runt om 17" med nya däck mm

bmw 4ever
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
HumAnyt: Ett vanligt fel på E36 är spindellederna, de håller bara några tusen mil... dålig konstruktion förutom på m3:orna.

Jag sålde min 325i -92 för 68'

Mvh Johan

Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Min 325 går helt underbart men du får ju tänka på att dom drar relativt mycket bensin. Men man får otroligt mycket körglädje för pengarna.

//Daniel
bmw_len
Har en 325:a som jag köpte för 62.000 då är den visserligen importerad och med snikutr. men en -93:a
Den är numera skittrimmad och håller fortfarande, generellt sett så är det en bil där inte mycket går sönder...Men min soppamätare har pajat, spindellederna är bytta (som ovan), men annars en kanonbil! Köp dock helst en -93:a eftersom jag tror att det var då VANOS-motorn med variabla ventiler kom och den är både modernare, bensinsnålare och har bättre grunddrag. Akta dig för rassel i motorn då dock, för rassel betyder sliten VANOS-enhet= Fett dyrt.

Green Lightning
286Hk i en 325i -93
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
bmw_len: Vad har du gjort med motorn? så mycket efftekt...

//Daniel
gagge
undrar jag me va du gjort me motor för att få samma effekt som en m3. du kan ju aldrig komma upp i så många hästar om du inte har en turbo samt bytt ut de mesta... betvivlar starkt att du verkligen har så många hästar men har du lyckas me de så dela gärna med dig så jag kan göra samma sak :))
Dj
11
Dj Sweden
325 IA Coupé 1993
Hej

vad beträffar lite rassel från Vanosen så är det inget att oroa sej för speciellt,om det inte är allför mycket då förstås men min låter en aning och på bmw säger de att det är normalt och att de normalt sett låter lite om vanosen när bilen rullat några mil
och att det inte är nåt jag behöver oroa mej för.

bmw_len
Turbokonverterad med en Garret turbo från Ford Sierra Cosworth, trimkammar, borrad, nya spridare m.m. racekoppling, en jävla massa skit är bytt iaf..
Och hästarna är verifierade=bänkade.
Men det är en bit kvar till 321hk så jag kan döda m3:or =)

Green Lightning
286Hk i en 325i -93
bmw_len
Fr dig som trodde att en M3:A har 286hk...

Green Lightning
286Hk i en 325i -93
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
bmw_len, vadå trodde?? Vad tror du själv en M3 3.0 (93-95)har för effekt? Jag gissar på 286!
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
bmw_len har du mappat den själv eller?? har du ny bilder på bygget...?
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
bmw_len: så du har fått igenom en turbo konverterad E36:a?
Eller hur har du gjort?

//Daniel
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
tillåg av inlägget ovan, fått igenom besiktningen menar jag.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.