|
|
|
|---|---|
pg_ice |
hur får man dit drivremmen utan att ha sönder halva motorn? nån som har några tips? |
|
Menar du remmen som går "genom" vattenpump och generator och så? // Daniel |
|
pg_ice |
japp lycjades få dit den tilslut men det var ett jäkla göra |
|
Förra sommaren ringde en kompis mig en lördag eftermiddag. Hans E36 Cab hade stannat och ville inte starta. Sa att jag skulle försöka hjälpa honom senare på kvällen. Misstänkte den remmen så jag köpte med mig en sådan. Saken var bara den att han var i Danmark. Så där stod man på en parkeringsplats utanför Köpenhamn mitt i natten och bytte den remmen på hans bil med ficklampa. Ingen av oss har nån mekvana egentligen men fick ut nån beskrivning på nätet och visst fick vi dit den efter nån timme. Sen kunde han köra hem med bilen igen :) // Daniel |
|
pg_ice |
man måste ju komma på vart man ska trycka dit sista delen det var det jag gjorde fel jag fäste överallt utom servopumpen och försökte bända dit remmen på den det gick inte sen lossnade jag hjul nr 14 Länk då gick det att vrida hjulet så man kunde pressa dit remmen där. men frågan är kan man lossna nr 20 och få den hållaren att vrida sig så en större rem går på? jag kör med större hjul för vattenpumpen och servopumpen men jag misstänker att dom har skickat en för lång rem. lägger man dit den nu så är det inget motstånd i nån spännrulle det är precis så den går att trycka dit för hand. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.