|
|
|
|---|---|
540iA //M |
Har alltid undrat hur vanligt detta "vanos knack" egentligen är och vill därför kolla med er här på forumet som har en M62/TU under huven. Finns det någon här som VET vad detta oljud är för något så skriv några rader om detta tack. skriv gärna: modell, årsmodell, mil på din bil eller något annat informativt om detta fenomen. Glad påsk! mvh Kent |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tyst som en viskning. 19200mil. Valvoline synpower 5W-40. Det är skillnad på "biljud" på M62, varför är svårt att svara på, en del hörs andra går tyst som min. Oljeval kan vara en orsak. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Spinner som en kat ! 22000 mil =) Var däremot och tittade på en innan ja köpte min som hade gått 12000 mil enligt han som sålde den . Lät ungefär som en gammal Diesel merca ! |
|
|
Min knackar på rätt friskt på tomgång. Har afft inne bilen på Bil o Motorteknik där de konstaterat att det är fullt normal, bara att leva med. Har precis hällt i Valvoline synpower 5W-40 för första gången, dock utan hörbar skillnad (än sålänge). Använde Agips 10W-60 olja tidigare mvh Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.