AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
581

Kopplar el, får ej igång hel/harlvljus

BMW 528I -85 m30b28 motor

har rivigt ut gamla elhärvan ur bilen pga VEMS styrstem ska monteras.
Nu när jag ska försöka få igång allt som inte har me vems att göra så får ja inte igång allt..

har fått igång allt utom följande:

Halvljus
Helljus
Cupéfläkt
eltaklucka

Jag har ingen aning om vad ja ska göra för att få igång de heller.. :S

Jag hittar EN pluskabel som går in i säkringsboxen, Då jag har ström på den så fungerar allt utom just detta. Jag har alltså igång Innerbelysning,Instrumentbelysnings, Posljus, bakljus, ljus i skuffen, varningslampor mm.. Men som sagt, de ja inte får till att fungera är

Halvljus
Helljus
Cupéfläkt
eltaklucka

Men när jag tar en kabel direkt från batteriet och provar ansluta den mot olika säkringar i säkringsboxen så funkar de, beroende på vilken säkring jag tillför ström så kommer helljus på, halvljuset på, samt takluckan å cupé fläkten fungerar när jag ansluter 12V direkt till en viss säkring... Vad är det jag missar? :S

Bifogar lite bilder åxå för att underlätta lite kanske..

[img]Länk
Härbak fungerar allt klockrent.. bakljus bromsljus, blinkers allt !

[img]Länk
Här fram är de bara pos.Ljus och blinkers som vill till att lysa.. :S

[img]Länk
De är den här röda kabeln som går in i säkringsboxen som jag har 12 volt på.. å den gör så att allt fungerar.. utom just ovanstående...

[img]Länk
vad för kontakt?

[img]Länk
Kopplat rätt här? vad är de för kontakt som hänger?

[img]Länk
Detta måste vara soppapumpsrelät.. för när jag ansluter 12 volt på rödvita kablen så börjar de pumpa soppa!
Men.. den andra kabeln verkar lite mysko... händer jävlat ingenting varken då ja ansluter 12v eller ansluter den till jord.. :S

Hoppas nån duktig själ kan lista ut något.. jag är verkligen tom på ideer
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla så att det inte är oxid på säkringarna, det är inte ovanligt på porslinssäkringar - byt dem gärna! Det skulle kunna vara något avlastningsrelä som inte vill vara med längre.

Om du inte redan har gjort det, ladda med elschemat här: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.