|
|
|
|---|---|
|
Vart skall man vända sig? Ingen garageverkstad och de skall byta till den "riktiga" oljan i bakaxeln. M | |
|
Ja du har ju en hel hög med BMW och vända dig till. Mvh Markuz |
|
| Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge borde kunna hjälpa dig annars. Vet inte vad han skulle ta för det dock. Bara att ringa å lyssna med honom. | |
AeroX |
Blombergs Bilservice på Lidingö,Prata gärna med Tomas. Trevliga och duktiga,Thumbs up! BMW M3 Supercharged by Schmiedmann.se |
|
Håller med Beaf Kan varmt rekomendera Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge, skadar ju inte att jämföra prisuppgift från andr |
|
|
Tackar för snabba svar. Då skall jag ringa runt på tisdag. Skall ta en jämförelse mellan Uppsala och Stockholm kanske... Är det något man skall tänka på annars? Skall justera ventiler, byta remmar och olja och filter förstås. M |
|
| Ventiljustering? | |
|
Förstår mig inte på de här snålerierna när det gäller service av sin bil. Skulle aldrig köpa en M bil som inte har stämplar från BMW. Han i Huddinge är ju verkligen en riktig "garageverkstad" i ett skumt område. Slaktade bilar och bildelar till höger och vänster, dålig ordning, skitigt och jävligt överlag. Dessutom tar han hutlöst betalt för att vara ett alternativ till BMW. Vill du nu spara pengar, ring runt till olika BMW i Sörmland/Stockholm. Det skiljer nämligen åtskilliga tusenlappar på samma jobb. Mvh Markuz |
|
AeroX |
Som sagt Blombergs Bilservice på Lidingö är dessutom auktoriserade av BMW. En liten verkstad med Personligt bemötande och en "intresserad" personal. Dom har hjälpt mig 2 ggr med min E36 M3 och totalt har jag köpt delar för kanske 500kr.... verkligen hjälpsamma. Sådana verkstäder går iaf jag gärna tillbaka till. BMW M3 Supercharged by Schmiedmann.se |
|
Japp, skall justera ventilerna också. Vill mest ha något att jämföra med Novation i Uppsala. Sedan tror jag inte att du Markuz någonsin vill köpa min bil då den inte är original. Min bil lägger jag ut på rejsa och inte på Blocket om jag nu skall sälja... M |
|
|
Finns aktoriserad verkstad i Enköping om du orkar åka dit. Stor prisskillnad mot Stockholm. /Andreas |
|
|
Tack Andreas, det skall kollas ordentligt. M |
|
|
"Min bil lägger jag ut på rejsa och inte på Blocket om jag nu skall sälja..." Fint, då vet vi. Mvh Markuz |
|
|
Att en bil är servad och skött av Per Larsson i Huddinge skulle bara vara ett stort plus om jag skulle köpa bilen. Har aldrig varit där själv pga att jag bor för långt ifrån men har nästan uteslutande hört/läst gott om honom. Och vanligtvis är det folk som verkligen har koll på bilar i allmänhet och BMW i synnerhet som rekommenderar firman. Markuz, har du nåt mer konkret som visar på brister i kunskaper eller att jobben inte blir rätt utförda? |
|
|
Nä, bara erfarenheten att ha använt honom. Det räcker för min del i alla fall. Hade hört precis samma sak som de flesta andra och gav firman en chans, men tyckte inte han var ett ekonomiskt alternativ när det var dags att betala. Gick på dubbelt så mycket an vad jag hade tänkt mig. Vidare vet jag inte hur mycket den mannen skruvar själv heller, de jag hade kontakt med när jag var där var yngre personal. Vad de kan och inte kan inte jag svara på. Mitt jobb gick ut på att passa in och svetsa ett rostfritt avgassystem. I telefon menade ägaren att han inte hade resurser för att svetsa rostfritt, men det gjorde ju ingenting, meterialet skulle ändå rosta? Är ingen expert på metaller men rostfritt är väl rostfritt. Fanns inte mycket att välja på så jag lät hans personal göra jobbet i alla fall, killen som skötte min bil verkade dock kunnig och var trevlig. De placerade heller inget skydd på sätet när de körde in och ut bilen, det ser jag också som ännu ett minus. Och att BMW själva skulle rekommendera en sådan firma låter för mig helt otroligt. Det är naturligtvis upp till var och en vem man vill använda för att sköta sin bil men jag är inte typen som håller tyst om jag är missnöjd. Så enkelt är det. Mvh Markuz |
|
|
Markuz, nja även rostfritt rostar men det går långsammare. Jag skriver inte att BMW rekommenderar honom bara att folk som har koll på BMW (bilar) gör det. |
|
|
Ok, då är jag med dig. Men att utgå från att det kommer att rosta, speciellt om bilen inte används vintertid. Då kommer fogen i alla fall börja rosta tidigare än systemet. Jag tänker på tvätt och regn. Mvh Markuz |
|
|
Per Larsson Motorteknik Huddinge. Slår allt på fingrarna och kan inte ge en bättre rekommendation än honom. Lycka till! Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Har kollat runt lite och det vart Novation i Uppsala. Smidigt också då jag bor i Uppsala. så ni vet, tack för hjälpen dock. M |
|
Buspelle |
Blombergs Bilservice på Lidingö. Auktoriserade och lång erfarenhet och mycket duktiga. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.