AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.582

Har du sliten förarstol på din E30!

Sida 1 av 2
Eddo
Finns det någon som inte har slitna fram säten?
Det tror jag fan inte!!!!! Vad ska man gjora åt det?
Har du tips om hur man kan laga eller klä om dem?!
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Tjena.. Ekman här, jag har sportstolar i min E30 325 och min förarstol är sliten man kan köpa "rygg" tyget och sitt tyget separat för cirka 1200-1300 styck.

Snart turbo =)
Eddo
Ekman
var köper man tyget någonstans!
-:BeeMWe:-
Min fd 320 hade gått 17300 mil när jag sålde den och det fanns inte en antydan till det vanliga slitaget som blir på E30.

Ca
105
Castagna
BMW 320i -86
Mina stolar är inte slitna! Men de är så jävla dålig kvalitet på stolarna i E30! Köp Recaro komfort stolar! Dom är sköna att sitta i och dom går inte sönder!
Mvh// Andreas
Eddo: Tyget beställer du hos BMW. Se till att kolla upp exakt vad du har för färg och sånt först..

/Johan
I min 316i är var det jätte uppslitet på förar stolen, både sitsen och ryggstödet.

Satt på en biltema överdragsklädsel, illa jag vet men bättre än förut! :)

Har sett detta på många E30´s, verkar nästan vara ett standard slitage.

/Anderberg

Kolla in bilen på Länk
54
Bämwen
320iM -89
Mina sport stolar är som nya inte tillstymmelse till slitage. Bilen har gått 18500 mil. Det spelade stor roll när jag köpte den!

BMW:n är mannens bästa vän
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Min förarstol är nedsutten, men inte märkbart sliten i tyg. Har gått 25k. Det måste vara skillnad på tyg i olika färger???
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Min var sliten i sitsen på förarstolen.
Detta drog de även av försäkringspengar på när jag smällde den.
"O så är det sliten stol"
"Jo det vet jag"
"Det är dyrt att köpa nya"
"Kanske det"
"Det blir avdrag på det"
"Jasså, Jag hade inte tänkt att köpa ngr nya,
så för mig dög de bra"
"Det blir avdrag iaf"

Rydberg
Har sportstolar i tyg.. något slitna efter 17' men endast ett hål där man "glider" på när man sätter sig.. går att få sytt. kostar ca 750:- så har man en bit läder där ist. kan vara värt..
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Haha....... Min ser ut som ny......gått 20000 mil. =))
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Köpte min Bimmer när den gått 16000 mil. Ena stolen gick inte att justera och klädseln på framstolarna var sliten. Jag slängde dem åt he-te och köpte mig en komplett Alpina-inredning som en vänlig person hade inne i sitt vardagsrum! Såg ut som om den precis lämnat fabriken, med dörrsidor och allt.
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej

Sliten förarstol (tyget på sitsen), beige tyd inredning från -88.....helt klart obra efter alla år......slängde ut hela skiten......köpte M5 skinn inredning och monterade........ni kan hajja att det blev bättre........
///Mike B

Vad var fel med justeringen?? Min krånglar nämligen också, kanske är vanligt fel det med.

/Anderberg

Kolla in bilen på Länk
min förarstol var ¨så nedsliten att den nästan bet röven...

jag tog bort den o fyllde med bomullsmaterial och satte på ny klädsel.. vart kanon
Po
64
Porsche Daniel
318is långloppa
324td CSL
520i
Z3 Coupé
Mina framstolar i min -86 (16000mil) är superfina i tyget, men justeringen funkar inte på förarstolen. Det är en vajer som har hoppat av en sko. Går väl att laga rätt lätt. För övrigt så ska de ut, väntar på mina Sparcostolar.
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Jocke_999: Vet ej vad som var felet. Orkade inte pilla med stolarna. Var så fula ändå. Svarta alpina är kanonsköna att sitta i.
Ca
105
Castagna
BMW 320i -86
Mina stolar er snygga!!
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
Hade också hål i förarstolen på min E30
Hitta en hel och FIN stol begagnad för 100 spänn, det är bara och leta tog c,a ett halvår för mig att hitta men det var det värt!

/
Joppe
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
snart 18000 mil inte sliten förar stol
men jag sätter väl mig ned inte glider ned .kanske beror på det..???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.