|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mitt handtag till bakluckan sitter löst. Jag tror att man ska kunna dra åt den från insidan. Så jag försökte att ta bort plasten där varningstriangel och verktyg sitter. Har lossat de skruvarna som sitter där. Men jag får inte bort plasten. Någon som vet hur man gör? Mvh Frej | |
|
Man börjar med att öppna bakluckan, öppna verktygslådan, lossa remmarna som hindrar att den ramlar ner. Ta bort hela verktygslådan med gångjärnen. Lossa plastpluggen för luckans nödöppnare och tryck in den genom hålet i plasten. Skruva sen bort 9 skruvar som håller plasthöljet. Stäng nu luckan och öppna bara glasluckan. Pilla bort plastkåpan som sitter runt torkarmotorn. Nu ser man att plastkåpan sitter i 2 skruvar, skruva ur dem. Stäng glasluckan och öppna hela luckan. Nu kan man lossa plastkåpan i undersidan och komma åt sladden till lampan och koppla ur den. Lossa nu plastbiten som sitter runt luckans lås. Nu sitter plastkåpan i clips och man får bända och dra lite så lossnar hela härligheten. Lycka till! ______ Det finns inte tidsbrist. Det finns tid. Och man väljer vad man vill fylla den med. |
|
|
Hej Gusse, Stort tack för hjälpen. Det var dom 2 övre skruvarna som jag missade. mvh Frej |
|
|
Tack gusse! Det svarar på en fråga jag tänkte ställa. Bra med sökfunktionen.... Mitt handtag har helt släppt från plåten och hänger i gummipackning och elkablar. Beställde ett på på Bilcentralen och jag blir 550:- (handtag)+710:- (lackering) fattigare. Tipset borde ligga bland mektipsen tycker jag. Letade där först. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.