AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
834

Hur stänger jag av orginal larmet?

Hjälp mig snälla!
Jag har en 740 e32 94:a och imorse när jag låste upp bilen var allt som vanligt, men när jag sen skulle hämta en sak och låsa upp bilen igen så gick orginal larmet igång.
När jag köpte bilen förra året fungerade larmet via nyckeln efter jag bytte batterier i nycklarna, men sen slutade det bara fungera både lås och larmfunktion.
Men nu imorse när jag låste upp gick larmet igång och dioden blinkar hela tiden, alltså inget fast sken.
Läste tips hur man initierar nyckeln kan man göra det fast larmet är igång??
Hjälp uppskattas eftersom jag är 40mil hemifrån och vill helst inte lämna min pärla här.
Tack på förhand Kristian

kwthai
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag vet inte hur man skall lösa detta, men hade jag råkat ut för det hade jag testat med att lossa batterikabeln några minuter och sedan satt på den igen. Det brukar ju återställa elektronikboxar som tjurar.

/Mats J
Mi
105
Mittmotor
BMW 850 -91. Två st Renault Zoe elbil.
Jaguar XKR Kompressor -01.
Jaguar XK cab -98.
Jaguar S-type V8 -03.
Range Rover P38 -96.
Jubileumsmodell manuell!
VW T5 flak.
Hemmabygge med BMW V12 motor. Mfl...
Jag läste att det skulle vara ca 45 minuter utan batterikabel så går larmet av.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
På min 735:a gick larmet igång. Även startspärren aktiverades. Hjälpte inte att ta ur batteriet i flera dagar ens. Vid varje startförsök som klickade det bara. Sen hittade jag någon "knapp" under ratten. Om det var till orginallarmet eller till larmet som är eftermonterat ska jag låta vara osagt. Men det kan vara luriga saker det där. Speciellt när man inte har alla pappren o koder som föregående ägare kan ha fumlat bort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.