|
|
|
|---|---|
|
Har precis startat upp min bil efter en helrenovering av allt efter 2 års tid. Nu går den bara på 3 cylindrar. tändstift 3,4,6 är snustorra dvs ingen bränsle till de cylindrarna (gnista finns) Allt e bytt rotor,spole m,m Men det verkar som spridarna strejkar till just de cylindrarna. Tror de inte får kontakt men hur kollar ja lättast upp detta? Mvh projekt 325im orginalzustand! | |
|
Det sitter en rund kontakt under insuget. Pinnarna i den kontakten ärgar och då tappar de kontakten. Kolla den så hittar du ditt problem. ///BMW - Was sonst! Länk |
|
|
Hej! Jag har haft kontakten borta o sprutat i elspray. Har säkrat att från kontakten upp till spridarna e det kontakt, dvs inga kabelbrott, Fan 3 st funkar o 3 heldöda. Felet måste va från runda kopplingen som kommer ifrån bilen...men vart går den, till styrenheten eller? Mvh |
|
|
I min var det i kontakten som kommer från bilen som pinnarna var av. Det är ganska pilligt att hålla på med den, nästan så att det lönar sig att plocka bort insuget för att få plats att arbeta med kontakten. Såg nu att det var 3, 4 och 6 den inte går på. Har du kollat så att inte spridarna hängt sig i stängt läge? Det finns en lite pigg i nosen på spridarna och den kan fastna. De gjorde så i spridarna på min M3a när den stått ett längre tag. Jag tryckte in piggen och testade efter det och då kom bensinen fram. ///BMW - Was sonst! Länk |
|
|
Aha då måste ja kolla så de inte har hängt sig, fan jag som hade de borta innan idag. Tänkte på att är det inte något relä som styr spridarna med, de som sitter vid lmm? Jag har kört mina spridare i ultraljudstvätt för något år sedan men sedan dess har de inte använts så de kan ju har hängt sig. Får plocka bort de igen o kolla=) Mvh ANders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.