|
|
|
|---|---|
| Köpte i min iver ett sett med 9,5" breda CSL kopior. Tanken var att ha 9,5" breda fälgar runt om (topplagringar på väg) . Tittade dock inte så noga på vilken ET dom hade. Visade sig att det är ET20 på dom jag köpt . Är nu osäker på om dom går in under skärmkanten fram och hur det kommer se ut bak då bilen är sänkt. Kan man svarva om det inte passar ? MVH Jimmy | |
|
Et 20 funkar kanon bak, men fram kan du nog få problem. Jag har et35 fram (8,5" breda) på min M3:a och de sitter optimalt. Din dröm -min verklighet. |
|
| Jo jag har CSL fälgar på nu jag med 8,5" breda fram men de sitter inte optimalt tycker jag, det är ju en bit ut till skärmkanten. Med topplagringar och lite camber så kommer dom in en bit men vet inte om dom kommer in tillräckligt | |
| (Kanske har annan ET fram än vad du har) | |
|
Har för mig att CSL fälgarna har ett ET på 44 fram. Då har du lite luft emellan. Mina M6:or sitter riktigt långt ut med ET 35. Kan inte tänka mig att de går att få på ET20 utan att du svarvar ner 15 mm av godset. Frågan är då om det finns nåt gods kvar för bultarna att fästa i. Skriv gärna om hur det går. Jag vart ju själv sugen på att sätta på original M6 fälgar på min, men då de har ett ET på 12 fram såg jag det som helt omöjligt. Din dröm -min verklighet. |
|
| Tack för svaren. Jag får nog helt enkelt ta dom till intera och höra med dom vad man kan göra. Annars är det väl bara att renovera och lacka om mina bakfälgar jag har på nu å sätta dom fram. | |
| Jag kör med 9,5" breda framfälgar med et 26 och 15mm spacer, det går precis på håret men då kör jag med ca 3,8° camber | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.