|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Var och kollade på 325i idag som gått 15000mil. Stämplad i Tyskland enligt servicebok vid 5 tillfällen sista var vid 12596mil 2006-05 typ. Import av firma 2007 Deluxebil Länk DBS124 Ram nummer finns på bilderna. Skall kolla den på bmw men det är inte 100% felsäkert det heller, duktiga skruvare kan komma runt deras "lampa". Behöver hjälp att kolla upp hur bilen gått i tyskland genom Ramnummer? eller? Negativt: Slitna sätet, sliten ratt, slitet armstöd, sliten matta, repig lack, smutsig motor. (självklart kan det vara på en 15000mila bil med) Positivt: Ej bytt ruta, ej sliten vxl-spak, Servicebok "såg" väldigt äkta ut. Någon som vet hur jag skall gå tillväga för att kolla upp i tyskland? Eller vad jag skall göra nu innan köp? | |
|
Jag kan ju aldrig i livet tänka mig att den bara gått 15k mil..Men om den nu verkligen har gjort det, så måste den haft fruktansvärt dåliga ägare, och då blir den ändå totalt ointressant i mina ögon.. |
|
|
Jo jag tänker lika dant men ändå är det intressant just nu om den är skruvad eller inte! Jag skulle vilja ha fakta? Vet att det finns många som är duktiga på sånthär på autopower. Välkommna att skriva! |
|
| Hittade massa information här i forumet på olika trådar men verkar bökit och det lättaste är att gå till bmw för att kolla servicebok, chassinummer i garantibasen och bilens data. // Mvh Viktor | |
|
Importerad 07 och har gått 15000? OK?! Ring till TÜV i Tyskland om den är Tyskland-import, ange chassinummer så kan de gräva fram hur mycket den hade gått vid sista besiktning i Tyskland. Beautiful Münich Woman BMW |
|
| Från annons "Välservad och välhållen både ut och invändigt. Väldigt fin både i lacken och inne i kupén." Låt mig le :) | |
| Jo men på plats helt otroligt ärlig kille så han måste la ha kopierat den texten eller ngt haha:) | |
| Igen som är ruskit duktig eller har erfarenhet så ni direkt kan få fram informatión via chassinummret? | |
| Kolla första sidan i s-boken. Där skall det finnas en lista över all extra utr. Listan skall även innefatta chassinummer. Finns inte den där eller om bara viss info står där kan du räkna med att bilen är bankad. Kolla även när boken är tryckt. Skall vara samma år som årsmodell. | |
|
Det där med när boken är tryckt, är bilen t ex en tidig -02 alltså tillverkad i slutet av 2001 så står det väl att boken är tryckt 2001? ______ |
|
|
Exempel:2002 I (första kvartalet 2002), 2002 II (andra kvartalet 2002), 2002 III, (tredje kvartalet 2002) 2002 IIII (fjärde kvartalet 2002) Alltså kan en tidig 03:a ha en bok från 2002 IIII, (fjärde kvartalet 2002) men är då egentligen en 02:a lite beroende på hur man räknar. |
|
| Rättelse: IV Fjärde kvartalet | |
|
Är det bara att ringa TUV i tyskland??? Tar den inte betalt för detta jobb??? Har just nu inte servicebok framför mig så lite svårt att kolla upp det just nu innan jag åker dit för gång nr:2. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.