AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.371

Ska jag lackera bilen eller ej...?

Visa användare
179
CooRe
BMW 520d Gran Turismo -14
Tja!

Hämtade precis ut min 325i e46 M-Sport -03 från Ditec. Senaste gången jag tvättade bilen var väl i november så det blev helt klart skillnad.
Nu är det så att motorhuven och spoilern på min mörkblå bil ser ut som en stjärnhimmel. Fick helt klart ökad mängd stenskott efter vintern som var nu (får sluta med att ligga i häcken på folket framför). Kan väl även vara så att stenskotten syns extra väl nu när bilen är rekondad.

Bilen har gått 15000 mil och killen på Ditec tyckte helt klart jag borde lackera om motorhuv och spoiler medans min bror på BMW inte tycker det är helt värt att lacka om detta då bilen gått så långt.

Är det värt att jobba sig med en bil som ändå gått 15000 mil från 2003?
Hur mycket kostar motorhuv och m-spoiler att lacka, normalt?
Någon som vet någon bra OCH billig firma (finns det sådana?) i Skaraborg?

Mvh
Ti
608
TimS
325i -88
det beror väl på hur mkt du tycker din bil är värd.
vill du ha bilen kvar och vill att den ska se bra ut så tycker jag du skall göra det.

jag har inga problem att lacka om en e30 från 88 :)
J.B
Varför skulle det inte vara värt det ??? .
Endera lägger du i stenskotten (syns ju men det hindrar ju att det utvecklas till annat ) !!! , eller tar en omlack ....

Tar du inte den rätta vägen med slantarna kan du få en lackning av huv o spoiler billigt .
Åk och prata med de bil lackerare som fins i ditt område

J.B

Länk
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Om du gillar bilen och tänker ha den kvar ett tag så tycker nog jag att du ska lacka om. Varför inte liksom?? Det blir ju bara bättre. Välj en lacknisse som du vet gör bra jobb.

Har ingen aning om vad det kan tänkas kosta. Beror ju på om det är vitt eller svart s a s

Även om du nu inte har för avsikt att behålla bilen blir det nog lättare att sälja om den är fin.

Niklas

Fransosen
Jo
87
Jonaslatt
325 cab -94
Pris är så olika.
Men en polare lämnade in sin volvo s70 spoiler kostade 3000 kr med färg och allt.Här i skövde

Bäste är om man har kontakter på någon firma eller känner någon som kan lacka :) Jag är glad att far min är lackare :)
Visa användare
179
CooRe
BMW 520d Gran Turismo -14
Tack för era kloka svar! =)
Ska kika upp vad det kan kosta det här kalaset.
Men, spoilern är ju av plast och all småsten har nästan blästrat den. Hur får dom den slät och jämn vid omlack?
Motorhuven är redan omlackad en gång av förra ägaren då han nästan uteslutande körde på landsväg. Skulle väl inte haft någon färg kvar alls annars.
Fylla i med ett stift har jag gjort innan, men nu är det så mycket stenskot att det istället skulle bli fult.

Nu ska jag återgå till att vara bakfull.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.