|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har lite konstiga saker på min bil. Bilen är en BMW e46 ci coupe -99. Lite konstiga el fel som jag har på bilen: 1. När man sätter på ljuset på bilen kommer det ett störningsljud ur högtalarna. Det kan väl inte vara jordfel i steget eftersom ljudet tystnar när man slår av ljuset. Ljudet slutar även att låta när bromsljusen lyser. MKT störande. 2. När man slår av ljuset när man stängt av motorn så öppnas bakluckan (!). Så man måste sätnga bakluckan varje gång man åkt bil. Knappen till bakluckan funkar inte att öppna luckan med när bilen är avstängd, endast knappen på dosan kan öppna den då, men när bilen är igång så funkar knappen på luckan. 3. Jag låser upp bilen på dosan med ett tryck. Trycker jag en andra gång på samma knapp på dosan så åker förarrutan ner. Vad är felet?!?! Vore tacksam om lite hjälp om detta!!! MVH sEAMP | |
|
Låter som ett april-skämt =) Nummer 3 är väl inte något elfel iaf. Ett tips kan ju vara att inte trycka två gånger när du ska låsa upp. Åk till BMW! |
|
|
Hehe, nej det är inget april skämt... Nummer 3 är inget el fel men skrev in det i tråden ändå eftersom det är ett fel jag vill ha reda på. Och angående ditt tips så är det ju självklart att man inte behöver trycka 2 gånger. Men som i vintras, bilen är redan upplåst vilket jag inte visste, det har snöat hela dagen och snön ligger längs med hela rutan, jag ska låsa upp bilen och självklart åker rutan ner och all snö välter in i bilen. |
|
| Nummer 3 är väl det som kallas komfortöppningen eller nått sånt. Det är tänkt att man ska kunna köra ner alla elektriska rutor på bilen genom att trycka eller hålla inne lås-upp knappen efter att man låst upp bilen. | |
|
Ang bakluckan: Det är inte så att du kommer åt knappen på fjärren. De tidigare modellerna räcker det med ett kort tryck för att öppna bakluckan. Vet många som har gnällt på att akluckan står öppen, när sen har vissat sig att de har själv öppnat den. MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.