|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med imman i bilen, vilket är väldigt irriterande när man kör. Så fort det är ändring i temperaturen ute så blir mina rutor immiga. AC är på hela tiden och allting verkar fungera som det ska men ändå so har jag detta fenomen. Är det någon som har haft samma problem och har något tips, svara gärna på inlägget. | |
|
Är 'Auto' påslaget, eller manuellt system? Tycker själv att auto fungerar 'sådär'. Trycker gärna in manuellt på dom två översta för vindruta och sidofönster innan bilen är genomvarm, annars blir det ingen fart där. Kan något filter för ventilationen vara igensatt, typ? Du får bra 'blås' på luften? |
|
|
Auto-läget sätter fläkten så lågt som möjligt oftast. Du kan prova att öka fläktpådraget manuellt, eller använd defrostläget en kort stund. Det kan också vara så att du fått mycket fukt i bilen och bör låta den stå i garage och vädra ur några timmar. |
|
| AC står i auto-läge, men är vi flera i bilen blir problemet ennu värre. Imma kommer oavset om bilen är kall eller varm. Jag har bytt ut kupefilter men detta hjälpte inte ett dugg. Man får leka med klimatanläggningen hela tiden får att styra luften på rätt fönster ruta, och samtidigt måste jag koppla in ström i bakrutan. | |
| Byta kupéfilter kanske? Kan det hjälpa? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.