|
|
|
|---|---|
|
Skulle gärna vilja ha feedback på min annons, positiv som negativ gällade annonsens utformning och pris. Länk Hoppas någon har lite flis över till en rolig bil, så kanske det kan bli en E90 framöver... MVH Christofer | |
Gemini__ |
Bra och välskriven annons, bilen ser riktigt fin ut. Varför ska du köpa en BMW ist? Mvh: Thomas |
|
Tycker också att annonsen ser mycket bra ut. Gt3 paket för 996 är som M-sport för E46/E39 - ett måste :) Min absoluta drömbil fövrigt :) |
|
| Finns inget att anmärka. Annonstexten bilderna och bilens skick är super, en seriös Porscheköpare som ratar din bil får skylla sig själv. | |
|
Tack skall ni ha! Anledningen till att jag säljer Porschen är att jag har "för många" bilar och tyvärr inte använder de så mycket som jag skulle vilja. Tanken är att sälja Porschen och A4:an som jag har som bruksbil och skaffa en bra kompromiss mellan sport och komfort, förmodligen en 330 E90. Har även Golf Cab som sommarbil och en långsiktigt veteranprojekt ihop med farsan. Trevlig påsk på er! MVH Christofer |
|
|
Skall tillägga att om ingen nappar på Porschen så våndas jag inte över att köra en säsong till... MVH Christofer |
|
Gemini__ |
Näe, du får väl helt enkelt "offra" dig å kuska runt i Porschen om den förblir osåld. ;-) Glad/trevlig påsk på dig också. Mvh: Thomas |
|
Helt ok annons. Skulle jag anmärka på nåt så är det väl att du har skrivit kofångare istället för stötfångare. Sen så är kanske färgen på bogseröglan ganska ointressant. Lycka till med försäljningen. |
|
|
Det har du rätt i, får se om jag ändrar det... Bogseräglan är lackad i samma färg som bromsoken och det är framförallt oken som jag vill poängtera att de är blå. Tackar! MVH Christofer |
|
|
"Bogseröglan" MVH Christofer |
|
|
Har fått några bytesförslag per mail. Ett av de var lustigt nog en smakfull 330 Touring M-sport -06 från en kille med samma namn som mig. Tyvärr hade den manuell låda och var för dyr. Någon som har reflektioner över mitt pris? Om det mot förmodan skulle vara någon här som vill lämna sin E90 i inbyte mot Porschen så hör gärna av er. =) MVH Christofer |
|
|
Kolla efter ungefär en sån bil förra våren. Då hade jag tyckt den var för dyr. För 320´ skulle jag nog vilja ha en -01:a Det intressantaste jag hittade var en -02 (facelift) med nya GT3 paketet utom vingen. Begärdes runt 320' vill jag minnas, men den blev såld på 2veckor så jag hann inte med där. Runt 280´ prutat och klart kunde jag köpa en -99 med eftermonterat GT3 paket 7000-8000 mil tror jag den hade gått. Men hur priserna ser ut idag har jag sämre koll på men vid en snabbsökning på blocket ser det inte ut som finanaskrisen slagit så hårt. Verkar t.o.m som om bilarna är dyrare och vid en snabbkoll på blocket just idag så ligger du väl inte helt fel. Men jag hade nog hellre tagit tex denna: Länk |
|
|
BjörnB: Får känslan av att många hellre väljer en -01 som gått lite längre än en lågmilad 98-99. Jag förstår faktiskt inte varför. Det är endast smådetaljer som skiljer 98-01. Att man tycker det kan vara värt att lägga till lite för att få en -02 har jag full förståelse för, då både karossen och motorn (3,6) är uppdaterad. Priserna varierar kraftigt och jag tycker mig tydligt se att bilar med, "fel" färgsättning, förhållandevis högt miltal och avvikande detaljer förblir osålda. Sen kan undra hur många av de utannonserade objekten som har defekter och bristfällig dokumentation. Det rör sig trots allt om gamla bilar. De utannonserade objekten som förefaller likvärdiga med min, även om de gått längre, är åt skogen för högt prissatta och indikerar snarare att ägarna kollar läget på marknaden. Billigaste 996:an på Blocket just nu är en C4 tiptronic -99 i en udda färgkombination. Den har gått 15000 mil och det begärs 260000:-. -02:an du länkar till förefaller rimligt prissatt. MVH Christofer |
|
|
Idag blev bilen såld. För er som inte vet så gällde det en fin och väldokumenterad 996 C2 -98 med GT3-paket och manuell låda, knappt 6300 mil. Länk Bilen såldes till en mycket trevlig och noggrann kille från Växjö. Slutpris blev 295000:-. Nu kan man ju hoppas på att det dyker upp någon fin och välutrustad 330 E90 till rätt pris. Dessvärre verkar folk tro att 3-serie bilarna är värda mer nu än de var i höstas. Totalt öken när det gäller prisvärda objekt. MVH Christofer |
|
|
Grattis till försäljningen! 295' måste väl vara hyggligt betalt? Hade du haft den länge? Porschar brukar traditionellt stå sig bra i värde. Klarade du dig med en mindre värdeminskning? |
|
|
Köpte bilen på firma feb -07 när den gått 5000 mil. Gav då 340´, men det var ett bra pris. 295´ är hyggligt men bilen är mycket fin. Andra som begär 350-400´ för likvärdiga objekt lär få det tufft.... MVH Christofer |
|
|
Trevligt med en Porsche ägare på forumet eller snarare föredetta numera. Äger själv en sen i februari i år =). Ja, hur stod andrahandsvärdet sig? Nu är lönsamheten i importen helt borta och vi har exporterat över 10 000 bilar i år så det blir öken på välutrustade objekt och dessa lär stå sig. Med tanke på den sviktande nybilsförsäljningen och suget på begagnat ( tro det eller ej, men många handlare har begagnatbrist) så tror jag att värdetappet på "fullutrustade" bilar kommer att vara lågt. Med tanke på hur få nybilar det såldes/säljs 2008-2009 så lär detta bidra till att priserna på begagnat hålls upp eftersom det inte finns några nyare bilar som kan trycka ner priserna på de äldre. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.