|
|
|
|---|---|
|
523IA -99 Skulle starta bilen, då hörders en smäll och det kom rök från Värme/ventilation i kupe'n. Kollade Byte fläktmotstånd E39 i mekartips, skulle kunna vara det. Någon som vet mera vad det skulle kunna vara. | |
|
Mest troligt är nog effektsteget till fläktmotorn, det är väl det enda som sitter i luftkanalen osv, kan nog ryka till lite vid vissa fel. FP |
|
|
ok, tack. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kan ju ev även vara ett överslag i cupefläktmotorn, ryker nog även det ut kanalerna, men som Folke säger är ju effektsteget ett vanlig felorsak även om det inte råkar bete sig på detta viset vanligtvis men är betydligt enklare att byta så vi hoppas på det-. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
OK igen då. Jag har skapat en anna tråd också med resten av fel jag har. Först så pajade värmen sedan 2-3månader så kom resten av felen. Fläkten funkar men det blåser kallt i vissa galler och varmt i andra. Verkar som inte tempen funkar. Ska meka hela dagen, så jag återkommer ikväll ev. med någon bild kanske. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.