|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte först fråga om det sitter ett microfilter på min bil, sprutar ju löv och annan dynga ur utblåsen i coupen. främst ur de utblåsen i miten. Jag skickade syrrans kille för att köpa et filter på BMW och genom regnummret så fick jag ett. Men jag hittar inte vart det ska sitta....Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? -ridern- 525i 1990 24V | |
|
tror bara det finns på bilar med AC ... "The original point and click interface was a Smith & Wesson" |
|
| ...efter att förgäves ha demonterat min bil i molekyler för att hitta mitt microfilter så har jag lärt mig följande (enligt BMW)...microfiltret kom fr.om 06/-90..och sitter på samtliga bilar med ac..men kan även sitta på bilar utan ac....finns väl beskrivet under mekartipsen här på BMWPower var det sitter..titta där så ser du var det SKA sitta OM du har något....lycka till... | |
|
ok, så om jag har tur så kan det sitta ett, efter den är efter 06/-90 men hur tusan vet jag om jag har eller inte, hittar iaf inget som liknar det på bilden på mektips. Fast bmw har ju sålt ett till mig...jaja får väl återställa det då! -ridern- 525i 1990 24V |
|
| Jag kan bara tillägga att jag köpte ett filter till min 90'a på BMW utan att de kollade upp om det fanns på min bil eller ej. Inte fanns det något filter inte! Min bil är tillverkad kring 89/9 så det verkar bekräfta uppgiften om 90/6. Mvh J-E. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.