AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.192

Värdering på 2002 75:a

Sida 3 av 3
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Besiktningen blir tjuriga om du inte har vevhusventilationen kopplad till luftfiltret. Du kan kanske silikona fast en anslutning på luftfiltret? Eller så sätter du ett litet filter på vevhusslangen och satsar på att de inget upptäcker.
Kallstarten sköts av en kallstartsventil, som sitter på klockan och som styrs av tempen på kylarvattnet. Skulle rekommendera att du kopplar ur det hemmagjorda, såvida det inte är absolut nödvändigt för att få bilen att starta.

Jo, 02 är BILEN! Körkänslan i den är långt bättre än i många moderna bilar, och man åker ju faktiskt ganska bekvämt också.

FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan! :-))
Hej igen.
MM, dom kan väll bli lkite tjuriga på sånt har jag hört. Men nu har jag monterat ett nytt insugsfilter samt ett filter på vevhusv. Har inte hunnit kolla på den hemmagjorda kallstarten än, ska koll aupp vad det är så fort jag kan. Hitta på nätet en justeringsmetod på det gammla insprutet. Ska gå igenom det också är tänkt.
Ska åka till bmw o brställa lite grejjer med, var inne på mekonomen men dom visste inget känns det som. Dom kunde inte ens ta fram vad det är för tändstift jag skulle ha ens.................

Mvh
Henke
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
På realoem (googla) hittar du sprängskisser och BMW:s reservdelsnummer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.