AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.920

Pixelfel stereo

Har massa döda pixlar i min radio. Är en vanlig buisness. Gär det att fixa?
Ch
23
Chippe
bmw 530ia
vad är de för kaross? ja hade pixelfel i min orginal cd som satt i min e34.

du plockar ur stereon sen plockar du isär den, de finns en tunn plast film sim går från displayen och den låssnar från kretskortet med tiden den är klistrad, du tar en lödkolv som är ställbar, du ställer den på gåg värme sen drar du nägra gånger bran och till baka på plastfilmen som sitter på kretskortet då limmas de tillbaka igen de funkar skit bra.

Lycka till
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
har samma sak jag på min e39 årsmodell 03. Det står en massa på forumet om pixelfel i mätarhuset men hittar ingen om stereon
Det är en E39-01. Undrar om det är samma som på e34. Jag får kola!
Ch
23
Chippe
bmw 530ia
ja tror de kan vara någon typ av samma princip, de är bara öppna och kolla. Men de är på grund av de som pixlarna slocknar, de är samma sak på saab 9-5 och 9-3 plast filmen lissnar från kortet, ja har fixat 3 st saab displayer och sen min egen bil stereo så ja vet att de funkar, ha ej för hög värme bara de ska vara lite lagom värme.
Sök och läs på MID (Multi Informationsdisplay), så brukar det finnas en del tips osv på detta och andra forum. Displayen betjänar stereon bland annat men även telefon, färddator, klocka, p-värme osv, beroende på bilens utrustning och modell. Själva stereon/radion är en helt annan burk som sitter ett steg upp i mittkonsollen.
Rätt ofta benämns en hel del prylar vid fel namn i bilarna, kanske betydelselöst ibland men oerhört avgörande när man skall felsöka, köpa reservdelar, söka info på nätet osv.

FP
Då är det nästa problem. hur får man ur stereon.............?
Gjorde du nån sökning?
Här är ett par av många länkar som kommer direkt vid sökning i ämnet lossa stereo:
Länk
Länk

FP
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
ingen som vill ta på sig å göra detta då...?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.