|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har varit och köpt mig 2st bättre begagnade dörrar på en bilskrot, eftersom jag har 2st dörrar på min Bmw 325i -93 som är väldigt rostskadade. Men på bilskroten så "såga" vi av den haken i mitten av dörren eftersom vi inte visste riktigt hur man fick bort den. Såg sen att de sitter som en sprint ner i den, Är det bara att banka den rakt upp så lossnar den eller? Sen tänkte jag även höra hur man får bort handtagen? Har försökt ett tag idag men får inte ut det:S Rutan är i vägen, Måste jag ta bort rutan för att få ut handtaget? Eller hur ska jag gå tillväga? Finns det någon bra guide på nätet någonstans som man kan läsa om dörrbyten på en E36:a? Anledningen till att jag ska ha bort handtagen med låskolv och allt är för att jag ska sätta ditt de handtagen som jag har på min dörr. Väldigt tacksam för hjälp! Har sökt på forumet men det kommer upp flera hundra trådar och ingen tycks handla om just det här. Så testade att skapa en ny tråd. Tack på förhand! | |
| Det är bara handtaget jag inte får bort nu:/ ÄR det ingen som har bytat handtag med låskolv osv? Fattar inte hur det är tänkt att man ska får bort det. Allt sitter ju löst men går inte att få ut det. Är det meningen att man ska behöva ta bort hela rutan och allting bara för att få bort det? Måste ju finns någon på detta forumet som har tagit bort handtagen med låskolven och allt. Som sakt väldigt tacksam för tips! | |
|
Jag vevade ned rutan en bit.., så jag såg den "vita plastbiten" som sitter i skenan under rutan. (Den vänstra på vänstra dörren & den högra på högra dörren) Tog en tång och tog bort låssprinten, sedan trycker du ut armen från plastbiten. (Skulle den gå sönder.., vilket den gjorde i mitt fall, så köper du nya hos BMW för 25kr/styck) Sedan vrider du rutan så att den vänstra delen av rutan hamnar ovanför dörrhandtaget. Den högra delen hamnar då snett nere till höger inne i dörren.. Sedan lirkar du ut handtaget åt sidan.. TITTA NOGA.., för du monterar tillbaka handtaget på samma sätt.. Sätt sedan tillbaka rutan.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.