AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.944

Motorjournalen testar "Nya" Loaded igen.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Länk

Del III av klippet.

Beautiful Münich Woman
BMW
"Snabbare än nåt annat gatlegalt runt ringen". Sen när har en kompressormatad BMW blivit gatlegal =) dessutom 1 av 14000 tillverkade M3 CSL =)

///M. Pedersen

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Detta har diskuterats förut...jag minns dock inte om det var här på ap. eller på rejsa.nu......vid sbp-besök skruvas kompressorn bort...för att senare monteras tbx...totalt 4-5 timmars mekjobb om jag minns rätt

Och att Loaded anses vara en unik bil är det väl ingen större tvekan om.....

Glad Påsk!

Mvh Ferenc
Den är verkligen unik och hade gärna fått stå parkerad i mitt garage. =) Har beskådat den både körandes på bana och parkerad vid BMW-träffarna och det är en imponerande bil minst sagt

Sen är ju frågan hur mycket den verkligen är i allmän trafik.
Det jag menade med 1 av 14000 CSL:er visar hur bra koll de hade. Hade inte varit dåligt om de hunnit tillverka det antalet under 2003 med tanke på resten av modellutbudet.

///M. Pedersen

Det är ju inte i det programmet som du länkar till som dom testar nya Loaded, men väl i kommande program.

Det är väl ganska låga odds på att det är Peter Sundfeldt som kör bilen den här gången...

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Helt rätt Clubsport, Jag borde kanske skrivit, kommer att...:)

Beautiful Münich Woman
BMW
Grodan:
Ingen fara, ville mest påpeka att det nog blir Sundfeldt som kör denna gången.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kan nog dom flesta sätta sin peng på,och det vore även roligare om man körde denna gång. Bättre förare och bättre reporter.
Han va ju helt till sig när man körde GT2:an :) så vore kul å se han i Loaded!
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Har jag fattat saken rätt så har denna Loaded med Göransson bakom ratten, smiskat Nordslingan på ringen på 7,22 s? Inte illa pinkat alls, får man väl säga. Men, det är väl satt med R-däck eller slicks? Och sen är väl Loaded inte helt original i chassiet heller skulle jag tro? Hur som helst är det imponerande ändå.

Fast ändå mer imponerande blir ju då körningen på 7,24 s med nya Corvette ZR1, som presterade den tiden helt original från fabrik med standarddäcken och en av fabrikens testförare. Fort alltså....

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Det senaste är visst att dom ska försöka sätta varvrekord på alla stcc banorna i sommar med Göransson bakom ratten.
På Elmia kunde man se LOADED i ny skepnad! Flera bilder! Grön o grann!
Länk

Att åka snabbare än STCC är nog inte så svårt då det finns massor med begränsningar i prestanda på de bilarna.

///Micke
Min cabrio Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Tror inte det blir så himla lätt att köra snabbare än STCC-gänget på banorna, även om det givetvis går.

Vi ska minnas att det inte är så många år sedan som STCC-bilarna på ca 290-320 Hk (Super touring-reglementet) var snabbare i tid på varvet än GTR-gänget, på i princip alla banor än Mantorp och Andestorp vilka har många långa raksträckor där motoreffekten är det som avgör.

GTR-gänget bestor då t ex av en klasse 911 Porsche turbo i trimmat banracingskick på ca 500-600 Hk eller mer, liksom Henrik Roos Viper på ca 700 Hk toksänkt ca 20 cm och med hela karossen i kolfiber. Ändå så var alltså STCC snabbare på de flesta banor. Minns jag rätt så hade t o m 600 supersporthojarna vissa problem att köra fortare då.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
ljudet i loaded är helt fenomenalt sjukt gött! låter nästan som en fomel 1 bil!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ikväll 22.00 kanal 9.

Länk
Visa användare
44
micke folkesson
E30 318i-90
falsterbo finns faktiskt ett program som är värre teknikens värld på teve 8 det är så man somnar.. sist jag såg det programmet skulle de provköra mitsubishi evo 10 eller nått sånt för det första så körde journalisten i diket det gasades dock inte så mycket... kändes mer som han ville prova hur många resväskor han kunde få i och vart man kunde montera takbox... *suck*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.