|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad har en M3-95 4-dörrars för slutfart på strippen? Inga G-tech Km/t farter tack, utan riktiga Km/t mätt på någon stripp... Nån som har tidkort & fart? | |
| Skulle tro 158-163 blås . Tiden ligger på ca 13.8-14.2 | |
|
enligt bilsport så kör en 93a 402m på 13.9/165 larsson -m3 93- |
|
|
Bilsports mätningar tror jag inte ett skit på... Deras tider kan möjligen stämma hyfsat, men slutfarterna dom presenterar är inte korrekta,beror ju iofs på att dom mäter med nån sorts mätare & inte kör med riktigt tidtagning... |
|
Hello Nasty |
En kompis till mig körde på strippen sist i Emmaboda, inte redigt org. 286hk men med 18" hjul. 14s. blankt med 168Km/h i slutfart. Mvh/Henrik Kör tills det rasar |
| Hello Nasty> Spelar det egentligen någon roll om det är 17 eller 18 tum ? Provade att jämföra rulldiametern med en polare som har 18 tum och den var ganska exakt lika. | |
|
Ivar: Kanske väger hans 18" mer än 17" originalfälgarna. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Mycket troligt att 18" drar ner lite på axet.....M3:an orginalfälgar tror jag är bäst eftersom dom inte väger så mycket. Mvh Ricke |
|
| Jag körde med min på Emmaboda (iofs 321hk) på 13,80 /174 Även att jag missade 2:an... | |
| Jag körde med min på Emmaboda (iofs 321hk) på 13,80 /174 Även att jag missade 2:an... | |
| Mickqe>Går du i mål på fyran? Den missen kunde inte varit speciellt grov om du körde in på 13.8, om du ej har trim förstås. | |
|
Jag körde på 13.80, 161,735km/h på Bmw träffen i Gävle senast. Hade 18" hjul och körde imål på treans växel... Varvet över målgång låg på ca 7500r/m Undrar om man skulle tjäna på att lägga i fyran?? Vad tror ni?? Det måste ju vara lättare att få en bra tid på tullinge än om man jämnför med tex gävle träffen som körs på rörberg. Senast var det ju ganska mycket motvind + att det måste vara mycket bättre fäste på Tullinge.. Eller vad säger du Ivar? Du har väl kört på båda ställena? Mvh Ante |
|
| mickqe: Hur missar man "2an" med en smg låda? :) | |
| Klart bättre fäste på Tullinge , speciellt om man har högprofilsdäck typ vinterdäck eller skurna slicks. Med vanliga "gatdäck" skilde det ungefär 1000 rpm i startvarv för mig. Körde 13.42 på Tullinge resp. 13.78 i Gävle. Med en lyckad repa i Gävle kunde jag kanske kommit ned på strax under 13.7. Tre tiondelar är ju en rätt stor skillnad. | |
| Slutfarten var 169 på Tullinge, 164 i Gävle. | |
|
Det jag tyckte var märkligt med Mickqes slutfart är att jag går i mål på trean vid ca 7700 rpm, hinner man lägga i fyran och få en slutfart på närmare 175 blås och gå i mål på 13.8 med en extra växling? Har kör mot många 3.2:or och ingen har så vitt jag vet en slutfart över 170. Skulle vara kul att veta om du gjort något med din M3:a Mickqe. |
|
|
Vad startade du på för varv i gävle?? Jag hade 2500rpm och segade upp kopplingen.. |
|
| Jag låg på ca 3000 rpm | |
|
Ja, en M3 321hk grejar inte 174 km/t om den är original, Antingen har mickqe skrivit fel, och det ska stå 164 (om den inte är trimmad) eller så äger han en E46 M3, för det var en på Emmaboda, och den körde 174 Km/t om jag minns rätt... |
|
| M3 power>Lite fel reklam där i vänsterrutan,snabbaste M bil..... :) | |
|
Ivar: . Kanske ska stå snabbaste M bil med reaktions tid ist!! Eller enda M bil som gick till stegen.. eller snabbaste M3:a.. (M3 turbon var ju snabbast av alla men den lirar ju i en helt annan division. Erkänner att du var lite snabbare än mig.. :) Är kattarna borta på din M5:a?? Tänkte ta bort mina imorgon, får se om det blir nån skillnad... Du ska väl till träffen i år!??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.