AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.199

Söker olika ställen som har kylare till 540 e39 årsm. 1997 manuell

Visa användare
35
Ybermeister
540i/6 -97
Hej har äntligen tagit mig tillbaka till BMW:s underbara värld och köpt mig en Bmw e39 540 6-vxl 1997:a. Helt underbar bil, men dock så råkade jag ut för att övre slanganslutningen till kylaren sprack med ett sjuhelsikes läckage som följd.. Nu är jag mycket tacksam för tips på olika ställen ni känner till som saluför en ny kylare till vettigt pris..

Tack på förhand!

//Andreas
Visa användare
35
Ybermeister
540i/6 -97
Följdfråga: Verkar finnas två modeller på kylare beroende på årsmodell man har på bil, och priset skiljer síg en hel del så nu undrar jag om det går att montera bägge modeller eller om de krävs lite mod..?
jo
97
jol

540 iT -97
Jag råkade ut för samma felet i höstas, köpte min nya kylare på Mekonomen, kostade runt 3000:- hade den dagen efter o den passade perfekt. Det tog mej ca en halvtimme att byta, det enda som var trångt var rören till ackylaren, men med ett stort ordförråd så gick det bra..:)
Vet att det var olika modeller, men kommer inte ihåg vad skillnaden var, sorry.
Ebay.de är där jag skulle köpa ifrån, billigast, bäst och många handlare att välja bland.

Till E34 540i/6 kostar/kostade en kylare ca 1000kr inklusive frakt.

Stephan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det sklijer på kylare före ock efter 09/98 evd M62 ocg M62TU. det är inte lika slangansutningar både på kylaren och motorn.
ebay.de som Stephan735i rekomdendera har flertalet handlat på och det har varit både billigt o bra.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
35
Ybermeister
540i/6 -97
Ja då blir det ebay.de nästa. Tack för alla tips!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.