|
|
|
|---|---|
|
Jag är nu ägare till en 320 si -07 med 3600mil på mätaren, men har två frågor som jag inte riktigt kan förstå? 1. Tycker kopplingen tar lite väl långt upp och tomgången är lite väl "drögig". Den liksom dör om man inte har lite varv på motorn? Jag skulle tex fickparkera i en backe igår och bilen dog säkert 5 ggr pga dålig koppling/tomgång?? (Van fickparkerare) Är det någon mer här inne som känner till ifall bmw's fyror är så här? Lite sega i startögonblicket, eller är helt enkel kopplingen slut? BMW har väl endast 2 års nybilsgaranti, men 3 års fri service? Sen la jag på sommardäcken och ratten vibrerar/vobblar och det känns som bilen blir väldigt lätt i framvagnen vid 110-120 km/h?? Ska till däckkillen imorn och se om det är obalans i däcken, eller så behövs en fyrhjulsinställning kanske? Ska ringa till killen jag köpten den utav och då han tog en blocket försäkring som räcker i 6 mån. Mvh | |
Gemini__ |
Har inget svar på dina frågor men ville bara säga att det är är IF du ska kontakta om det gäller försäkringsärende. Se till att ha Blocketförsäkringens besiktningsprotokoll i säkert förvar bara (den som ni båda skrev under vid köpet). |
|
Bilen kan vara rätt hårt körd i med att det faktist är en äkta m-modell men det skall den hålla för dock. Kolla 4-hjulsinställning Felkoder på Bmw (tomgång) Balansera om däcken. (om det är mer än 6mm kvar) Ha fortsatt kul med bilen! Alltid kul med finkännare:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.