|
|
|
|---|---|
|
I Lördags rasade kopplingen helt. Lämnade in bilen till verkstaden där den står nu. Fick precis ett samtal om att svänghjulet var missfärgat, alltså inte skevt. Missfärgat för att lamellerna hade slitits, så det blivit metall mot metall. Vad tycker ni? Bör jag byta svänghjulet? Blir en merkostnad på ca 6000kr, pengar som blir svårt (inte omöjligt) att plocka fram. Eller ska jag chansa att det kommer fungera? | |
|
Vad är det för bil? Kanske köpa begagnad? Är den inte skev borde det ju inte vara någon fara. ? |
|
|
Missfärgat är ingen fara, bara det är slätt. Alltså inte skevt och inte nött. Skulle det vara skevt/nött borde du kunna få det plansvarvat för BETYDLIGT mindre än 6000kr. --------------- Going sideways. |
|
|
När jag bytte koppling på min m5 så var svänghjulet lite missfärgat aninge "knottrigt". Min mekaniker lämnade iväg det till en annan verkstad för en lättare svarvning vilket kostade 500kr. ___ //Ulf |
|
|
Ursäkta att jag inte var tydlig. Gäller en 330 touring - 01. Tack för hjälpen. Man blir bara så nere när man får en oväntad kostnad på ca 10-15000:-, Dock så känns det så underbart att man har bmw bröder som alltid kommer med tips & hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.