|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på lite bredare däck bak på min 530iX Touring -06. Åker idag på standardfälgen till M-paketet, M Dubbeleker 135 - 8 x 18, men har sett att det går att få på samma fälg i dimensionen 8,5 x 18. Någon som vet var man kan köpa denna fälg? Vilken däckdimension bör man välja? Tacksam för svar! /Peter | |
|
Som du ser så är 8,5 till E46 och Z4, Kan inte tänka mig att de skulle passa på en E61. Länk Replikor kan du säker hitta, men vill man blanda det med original!? |
|
|
Blanda för guds skull inte orgfälgar med replicor! Du kan köra 8,5 antagligen men får ändå köra 245x18" Sedan så tror jag inte att man kan ha så mycket bredare än 245" på e61 BMWs gräns ligger nog där har jag för mig. Så vart det iaf på E61 innan faceliften, borde inte ha ändrats. Sedan så kan man ju alltid ordna lite själv! Men vill du sätta på snygga fälgar så rekomenderar jag att du sätter på M 19" 172! Länk Men du får nog ändå köra framfälgar bak men blir då 8,5x19 med 245x35 When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Här är den riktiga länken! Länk When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Nu har ju Pesax en iX vilket betyder att det för M135 är ET43 istället för ET20. Till E60/E61 finns enbart 8x18" men till E46 och Z4 finns 8x8,5 med ET50 vilket förmodligen kan passa. M172 är en favoritfälg till E60/E61 men tyvärr är den nog inte att tänka på med en iX pga fel ET. ___ //Ulf |
|
| Funkar verkligen M172 på E61, har aldrig sett någon Touring med de hjulen? | |
|
172M funkar på E61, dock inte med bredare fälgar bak. Man får välja 4 framhjul 8.5x19 istället... ------------- Min BMW : Länk |
|
|
Det gick inte att beställa till M172 till E61 men det går som sagt att eftermontera. Om de bredare passar bak eller inte är det olika åsikter om. Framfälgar bak är som skrives ovan annars en lösning. ___ //Ulf |
|
|
Nu kan man faktiskt betälla M172 på touring från fabrik. Kolla själva i konfiguratorn. Men då är det framfälgar bak också altså 8,5x19 =245/35x19. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Där ser man, de är ruggit snygga. | |
|
Man lär sig något nytt varje dag...Den dag det blir byte till E60 eller E61 så är M172 hög(s)t upp på listan på fälgval... Både när det gäller E39 och E61 så har dessa aldrig levererats med bredare fälgar bak. I ett antal fall så så har man olika uppsättningar för sedan respektive touring, t ex M66 som är de fälgar som normalt sitter på M-sportututrustade E39. När det gäller dessa så passar faktiskt passar faktiskt de bredare även på touringen utan någora problem. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.