|
|
|
|---|---|
| Var idag hos BMW i Segeltorp och fick min blinkersspak utbytt. Skönt med ett seriöst företag som fixar många problem på garantier och goodwill. Inga problem alls, bara att lämna och en halvtimme senare fick jag åternyckeln och kunde köra därifrån utan kostnad. | |
|
Hej har du en E61? Min spak låter vid vissa väglag, tror det är BC och CHECK-knapparna. /Jonas |
|
| Ja, jag har en E61 | |
|
Jag har haft ett vibrationsljud som verkade komma från rattnavet, men efter att ha läst denna tråd så provade jag att lägga fingret på blinkersspaken och vips, så tystnade det. Källan lokaliserad alltså! Jag började fundera på hur mycket det kan kosta att byta spak, men fortsatte mina spaningar på tyska forum. Där hade någon forskat vidare och lokaliserat ljudet till de två knapparna för Check och BC. Denne person hade lyckats pillra in en filtbit bakom knapparna och fått dem tysta, medan andra med samma problem hade misslyckats med filtlösningen och istället fått knapparna att fastna. Men, jag har hittat en bra lösning! Jag tog en liten klick vaselin och lade på en bit gladpack, tryckte in vaselin mellan knappar och spak och torkade av överskottet. Efter en provtur på en sträcka med grov asfalt där det förut blev missljud är det knäpptyst! Så håll tillgodo med lösningen om det är fler som har samma bekymmer. |
|
|
Hade du någon garanti kvar från Bilcentralen eller bytte dem den på Goodwill? Jag har samma problem i min bil och har köpt den i Segeltorp frör ca 1 ½ år sedan. D |
|
|
Jag hade samma problem på min 530 för flera år sedan. BC-knappen vibrerade på vissa vägunderlag. Dumt nog checkade jag inte med BMW och nu när bilen snart är sex år lär chansen vara liten på goodwill. Hursomhelst, jag pillade in en tejpbit bakom knappen och därefter har den varit tyst. Enkelt och billigt, men det hade varit trevligare med ny spak! **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.