|
|
|
|---|---|
|
Detta låter som en dum fråga säkert men jag rejsa mot nån japs för ett par veckor sen från ett rödljus och nåra hundra meter framåt... Killen i Hondan (Type R) tog mig i starten pga att han stack så fort det blev orange... Sen var det iofs ajöss för han... Polaren brevid mig sa att man ska sticka på orange. Blev lite konfunderad men nog fan har jag väl rätt att man kör först när det blir grönt... Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
| visst, om man är bekant med den adrenalinstinne föraren i bilen bredvid o har kommit överrens om att, -vänta på grönt, då bär det av. annars är det nog djungelns lag som gäller. dom flesta tänker väl, -fort som fan iväg så kanske jag har en chans. särskilt i ditt fall, då du satt i en M3a o han/hon i en framhjulsdriven mindre potent rödljuskörarbil. :) | |
|
Sant som gurr säger.. men passa dig om du ser en hudfärgad honda civic type R (dubbelturbo o 550Hk) inte mycket som hänger av den.. Den fanns i Halmstad innan men nu vet ingen vart den tog vägen.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
550 hästar i en Civic Type R? troligt.... 200 hästar original i den bilen, hur har dom skrämt upp ytterligare 350 hästar? Nej du... ;) |
|
|
jadu.. det undrar jag med han snacka om allt, då menade han ALLT.. Vad jag fatta så var rubbet i motorn bytt till racing grejer. (vet inte om det var NOS i den med..).. men men jag tror bara på hälften av vad killen snackade om.. hehe Men jag hade viljat köra den o testa.. hade kanske varit kul.. :) Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
550 hk på framhjulen lycas väl ändå inte bra:) Tacka BMW för bakhjulsdriften. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
Jag håller med.. det kan inte vara kul vid lite aktiv körning.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Njae enligt speaker på förra årets koppardals-race så kör de 201m på 5.5 sec i USA med framhjulsdrift. Om de sen kör med wheelbars o grejer framgick inte. men visst går det att köra snabbt med framhjulen oxo, bara lite såvrare :) cruZZe |
|
|
jo det håller jag med om att det kan vara lite svårt att få till starter.. men jag skulle inte vilja ha en framhjulsdriven bil. känns juh skumt o köra.. men det är väl en vanesak. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
| det var iof en volvo 850R som åkte 402 på 12.369 / 191.0 km/h på txm i helgen, nytt svenskt rekord. då hade man ju inte hängt med direkt. | |
|
hehe.. det hade inte hjälp om man hade haft medvind ens.. hehehe.. men men, om man är ute efter att kunna dra vad som helst så varför inte köpa en AC cobra tex, eller liknande. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Läste i bilsport om någon japse bil i USA som körde (om jag inte missminner mig helt) höga åttor med framhjulsdrift (på 402m) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
|
opss.. inte illa.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
| Fredrik Larsson.. ja men det var väl bilar med riktiga racingprylar? typ toköverladdade moddade helrena honda crx:er på 700 kg med bur o dragracingslicks i fram. alltså, inga reggade bilar för gatan? | |
|
Gurr: Jo det är sant! RIKTIGA klisterpuckar fram=) ska ta och leta fram tidningen och läsa igen. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
Pontiac TA |
Så 12.369 är rekord för framhjulsdrivna bilar med överladdning i Sverige ? Vem är det som för statistiken över det? Och då gäller det förstås gatbilsreggade bilar ? |
| Pontiac TA.. 12.369 ja. www.txmracing.com. står inga bilmodeller i resultatlistorna dock. startnr 1129 i Front Tech. | |
|
Gurr: samma bil körde ju 12.76 med 196km/h i slutfart på Emmaboda iår. Sämmre tid med högra slutfart. Helsjuk den där volvon. jag fick nöjet att rejsa mot den här i Halmstad på väg mot Emmaboda. lita på att man fick pisk.. men det är kul.. /A 850T5R 19T + 3" + SQR Inside |
|
|
Cordone: vilken volvo var det ??? Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Hej det där låter intressant. Har planer på att börja vässa på volvon:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.