|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har en e36 328 -95a Har problem med att bilen "lever sitt egna liv på vägen" Kör jag 100km/h+ på en sliten eller gropig väg så går inte bilen rakt utan "ålar" sig på vägen. Den ligger helt enkelt inte still utan men är tvungen att parera med ratten för att hålla en rak kurs. Har kollat lite lätt på bakvagnen utan att hitta uppenbara fel. Några tipps på vad som skall undersökas. MvH: WerPa | |
|
Första hand: Lågprofildäck, dessutom slitna? Kört emot en trottoarkant nyligen? Framvagnsinställning? BMW-320I E36, M50 B20 |
|
| Låter som dåliga silentblock? | |
|
Har org fälgar, och bra däck. Under vintern så åkte jag på en kantsten i runt 30-40km/h. Men eftersom jag inte körde någon motorväg under vintern så vet jag inte om det kommer därifrån? framvagns inställning har jag inte gjort. Silentblock är det dessa nummer 2? eller är jag ute å cyklar? Länk MvH: WerPa |
|
|
Förtydligar: Fick en sladd och gled in i en kantsten höger bak under vintern. |
|
| Vilka bussningar är silentblocken? | |
|
Jag skulle göra en fyrjhulsinställning till att börja med och löser den sig inte så skulle jag fortsätta med annat. Kolla även stötdämparna. Jag hade samma problem (alltså bilen extremt spårkänslig på motorvägen) och det löste sig så fort jag bytte stötdämparna fram. Den ena var helt slut, hade alltså läckt olja till och med. |
|
|
min ålar sig också fram på vissa sorters vägar. framförallt vid dåliga vägar såklart. Men det är absolut inte framvagnen, utan bakvagnen som beter sig udda. När det är is är det ännu värre. Ett scenario: En väg som är blandat hal och ej hal. När man åker från torr till hal vägbana känns det som man får omedelbar sladd några centimeter utan att för den delen tappa kontrollen.Mycket svårt att förklara, och inga olyckor har varit ens nära att inträffa. Känns lite som en vattenplaning under kontrollerade former. 328 Cia -96 med helt orginal däckstorlek och vinterdäck |
|
|
Har liknande fenomen med.. Hmm får nog lyfta upp bilen och kolla igenom den ordentligt.. Någon som vet vart silentblocken sitter är det nummer 2 eller 3 eller några andra? Länk |
|
|
Hade precis samma problem som du beskriver werpa,nya "silentbussningar" eller främre länkarmsbussningar bak som det heter. Gjorde susen hos mig! |
|
| är nog det jag har med då antar vi | |
|
Någon som vet vart silentblocken sitter är det nummer 2 eller 3 eller några andra? Länk Någon??? |
|
|
Har ett liknande problem med min e36. När jag bytte till mina sommardäck så började bilen först att dra åt höger, då tänkte jag att jag pumpar däcken, så jag satte i lika mkt luft i alla däck. Nu drar den fortfarande åt höger, samt att när man styr åt vänster så vill den börja fara dit. Någon som vet vad problemet kan vara? Dåliga stötdämpare runt om? Eller? BMW - The ultimate driving machine! |
|
|
Nu har mina dämpare bak börjat låta med.. Så jag får byta dämpare. Men frågan kvarstår, vilka är silent bussningarna? |
|
|
werpa// både 2'an och 3'an. Beautiful Münich Woman BMW |
|
| Tusen tackar....Grodan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.