AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.553

ang uppdatering av e60

BA
453
BABA
Bmw 528 IA
hej har har en 530 04 jag ville uppdatera hela mjukvaran i bilen men bmw rekomenderade mig att inte göra det.Att uppdateringen kunde förstöra vissa hårdvar prudukter i bilen.Har någon ärfarenhet av detta.och vad hjälper en uppdatering igentilgen????

ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Hört min ÅF också nämna detta. Samt att det inte skulle finnas äldre versioner av mjukvaran tillgängliga att återställa med om något skulle gå fel.

Låter väldigt konstigt i mina öron...

// Håkan
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Fast sant...tyvärr.
För några år sedan, efter byte av head up display behövdes min mjukvara dateras upp. I samband med det så fick de inte TV-modulen att fungera mot nya mjukvaran och det slutade med att den fick bytas också. Som tur var var det ett goodwill-åtagande som inte innebar några merkostnader för mig.

Men jag hade uppdaterat mjukvaran före och har gjort det igen efter, utan problem.

**BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Eftersom du bor i skåne så ring Jarl,s bilservice Hbg de är mycket billigare med det

;vh Thom525

BA
453
BABA
Bmw 528 IA
skall man uppdatera jag har igentligen inget fel på bilen men man tror att denskall få vingar eller något skämt osidor vad märker man för skillnad?? tex automat lådan motorn etc. ringde förenade bil och frågade dom sa att på äldre e60 typ min 04 kan vissa styrenheter gå sönder när man uppdaterar samma sak sa need for speed när jag ringde dem och frågade dom sa att det kan kosta mer änn det smakar,alltså inga problem med bilen rör inte tuta ok kör.Men som jag nämde tidigare man tror ju att blien skall börja flyga om man uppdaterar den,ps borde uppdatera min egen mjukvara kanske!!!!

Iv
60
IvanDK
BMW 520D M-PKT F10 - 2011
BABA
Kör inte till Jarls för en uppdatering, min kompis hade sin bil där, det slutade med att dom förstörde 2 databoxar och ville att dom skulle dela kostnaden.

Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Har själv en gammal mjukvara i bilen CIP 17.xx och allt funkar. Visst har de varit frestande att uppdatera mjukvaran men avstått då andra varnat mig. Fixa inte något som inte är trasigt. Lätt att något går sönder eller slutar fungera efter uppdatering.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag uppdaterade min utan problem. Autopartner i Växjö utförde det hela.
Fr
1.139
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag uppdaterade min mjukvara i slutet av sommaren -06 då det automatiska halvljuset la av. Uppdateringen skulle ta en dag men den fick stå kvar ytterligare en dag då de i samband med uppdateringen fick problem med att nollställa den aktiva styrningen, så man skall nog inte uppdatera i onödan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.