AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.562

Vad betalar ni i försäkring, M5 e60?

Hade tänkt att byta upp mig om några månader till en M5 e60. Då jag inte vill bli uppringd av massa försäkringsbolag och insplanet frågar jag här vad ni betalar i försäkring på era m5 e60or. Hade tänkt mig en 05-06 med helförsäkring. Är 21år och vet att de kommer bli dyrt. Men jag vill bara ha en bild på vad de ungefär kommer att kosta.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hur långt är ett snöre...? princip omöjligt att svara på då försäkringar är väldigt individuella och beräknas utifrån ett antal olika parametrar. I princip skulle du behöva en jämnårig granne med samma bil för att kunna ge dig en hyffsat bra uppskattning.

Antalet medlemmar här på forumet som kör M5 E60 är nog ganska begränsat och säkert väldigt få av dessa som är i din ålder, dvs vad dom eventuellt betalar är ointressant.

Gör så här...hitta ett regnummer på en svensksåld M5 av aktuell årsmodell. Surfa in på de olika försäkringsbolagens hemsidor och knappa in ditt personnummer, regnummer samt ange lite uppgifter om mil och annat så får du på någon sekund ett förslag på en premie. När du gjort detta på kanske 5 bolag så har du en hyffsad bild av vad det kommer att kosta.

När man väl bestämt sig för en viss bil så är det säkert värt att lägga lite mer tid för att hitta bolaget som är billigast just för dig.

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jag har en... Sv-såld, som jag också tänkte sälja.
Köper man en sv.såld har ju vagnskadan ett tag också.
Jag pyntar knapt 7000 kr/år.. inte så farligt :)

Se: Länk
Testa gärna med mitt regnummer när du ringer så ser du

Lycka till
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tips när man ska kolla försäkringar: Länk
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tips 2: Kolla med Vesta också !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.