|
|
|
|---|---|
|
Provåkte en E30 BMW 320 touring i dag hos en bilhandlare, hastighetsmätaren betedde sig konstig, under hård accerlation så stod den i botten, men sedan när man höll jämn fart så visade den rätt, men nålen var orolig och hoppade. Tycker att det låter som wiren, någon som har något annat tips? | |
|
jl hade lika fel på min det var kabel till givaren på bakaxelklumpen som var av. Gick o löda. |
|
|
Det finns inte någon wire, det är elektroniskt. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
| Ok, tack för svaren, då vet man vad det är för fel. | |
Eddo |
Tja Det är sant det finns ingen wira och det är elekronisk och det är i stor sanolikhet kretskortet! Det sitter ett kretskort i inst. combin som kostar 1100:- . Har haft samma fel själv! Lycka till |
| Det verkar som att ibland är det kontakten i bakaxelklumpen, och ibland är det kortet i instrumenthuset. Kortet brukar inte vara "trasigt", utan det brukar bara vara dåliga lödningar. Kolla först kontakten där bak, är det inte den så ta ut kortet och löd på alla lödningar. Mina instrument började funka efter det sistnämnda (utom tempmätaren som svajar och har sig). Sen har vi ju det här med batterierna som sitter där. Endel säger att det kan var dom, men hitills så har jag inte läst om någon som haft problem med mätarna och det har varit dom som varit orsaken... Men självklart så mäter du upp dom när du ändå har instrumenthuset borta. | |
|
Har haft PRECIS samma fel! Mäkta irriterande! Det är batterierna som sitter på kretskortet. Går att löda dit nya 1,2v batterier! 1,5v funkar inte! Dom ska ladda mellan 0,8-1,2v. Annars ej fungera! Tack för mig |
|
|
Undrar om den tog in signalerna för varvräknaren. HIHI =) Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Sladden säger jag. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
kontakten eller kretskortet i mätar huset och ja det är elektroniskt bmwnr1j |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.