AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
755

Riskabelt att köpa 530 -93 ?

Hej, Har hittat en 530 -93 och jag undrar eftersom det är första årsmodellen, är det några speciella fel med just den ? Det är en aut. och har gått ca. 24000 mil. Det är även öppet luftfilter på den, har någon gång hört att det inte är bra på v8:an. stämmer det ?

Tacksam för svar !
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Nå´n rättar mig nog om jag har fel men jag tror motorn gjorde premiär -92 fast då i Tyskland? Men visst - åtminstone är det ju en tidig årsmodell, om inte den första. Öppet filter är väl inte "bra" på någon motor. . . . Jag hade en manuell i 4,5 år & jag älskade att köra den. En 530 i hyggligt skick ger mycket bil för pengarna idag. /// Daniel
fl
3
flipp502
530i sedan-93
har en 530i -93 manuell, den har gått 22000 mil, har varit mycket nöjd med den, men på senare tid har det börjat bli lite problem , lyftarna har börjat att klydda, , har fått byta kat, , annars en mycket härlig bil att köra, bra drag, tyst, relativt drar den lite, om man kör snällt. lycka till.

flipp
Conan999
Fanns mellan 92-92 med V8. Skön bil, jag hade en välvårdad -94 för några år sen. Man åker jätteskönt i den dessutom hade jag i stort sett inga problem med min. Försök att ett välskött ex. Tyckte dock att bilen drar rätt mkt

Conan999
530 E34 fanns mellan -93 och -96!

///Micke
Min cabrio Länk
Conan999
Micke: sorry jag skrev visst lite fel där, hade inte vaknat

Conan999
Scheckheft
produktion mellan 5/92 och 6/96 (touring)

Mvh
Scheckheft

Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.