|
|
|
|---|---|
|
Min pasagerar elhiss hackar ner. Man trycker på knappen och den hoppar ner 2-3cm sen måste man trycka igen etc etc. Vad kan va fel!? | |
| Samma fel som på min ... klämfunktionen i hissen är trasig. De svar vi fick var att det kan vara låset i dörren som behöver bytas (2000 kr) ... eller grundmodul 5 (5000 kr). | |
|
Om det är så som du säger. så måste det va möe biligare att åka och köpa en beg på en skrot! men flera som vet? |
|
| Jovisst ... grundmodulen kan man själv fixa riktigt billigt också, sök så hittar du en hel del info! | |
|
Nu är jag förvirrad.. Hade loss kontakten som leder ström till dörren. Jag mätte upp och kollade strömmen i kontakten som leder till elhissen, ser då att den skickar ut ström i ca 1 sek, sen bryts det och jag måste trycka på knappen (elhissen) igen och då gör den likadant. Med andra ord: det kan inte bero på elhiss motorn, eller låset. För de sakerna va ju som sagt från kopplade när jag mätte detta, men ändå så skickar den ut en ström puls. Relä? Det kan väl knappast va relät, eller? Inte kan det väl finnas ett relä till varje fönster? Alla andra funkar ju utan problem. Om det nu skulle finnas, vilket relä är det då? Har dörrarna någon samman koppling emellan sig? För jag har grejat lite med förardörren nyligen.. |
|
| ingen med tips? | |
|
joo..gör bilen strömlös en natt..plugga i batteriet igen, så lovar jag att de kommer funka bra igen. varit med om de flera grr. |
|
|
Det är väl klämskyddet som går in när rutan går trögt? Min förarsida är likadan om det är under 10 grader ute |
|
|
Aquilla = provade dit råd. Med batteriet hjälpte inte.. WmBrejzer = hur kan man kolla detta? |
|
|
Läste tråden igen, och du Jonaslatt har ju problem när hissen går Ner! Inte upp. Klämskydd nedåt vet jag inte om det finns. Klämskydd fungerar precis som hissdörrar eller vad som helst i samhället. Kommer något emellan så ska man frigöras igen snabbt. Just därför den går ner 2cm igen |
|
| okej, vad synd. då har du nog inte fel på reläen. fast det skadar ju inte att mäta upp dom o se om dom klickar som dom ska. | |
| rutan hackar upp och ner. eller man måste trycka på knappen flera gånger för att få rutan att gå upp eller ner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.