|
|
|
|---|---|
|
Har efter en resa tur o. retur Berlin fått vibrationer i ratten när jag bromsar in i hög fart. Efter ett par timmar på autobahn och +200 km/h inbromsningar knakade det om bromsarna när man står still vid rödljus i stan och trycker ned pedalen. Lät lite som när man håller på bromsen med automatlåda. Knakandet försvann med vibrationerna är kvar. Är det skivorna som är skeva, bussningar som är slut? Kör E61. | |
Transocean |
Tippar på just bussningar. |
| Håller de bara 7500 mil? | |
|
Jag har bytt bakre länkarmen på ena sidan vid det miltalet. Kulleden glappade. /Jonas |
|
| Vad trist, vad är det för kostnader på länkarmsbyte, är det dyra grejer? | |
|
Gav €132 för den i Finland. Köpte en Lemförder == original. De jag kollade med här hemma ville ha runt 2000 kr. Gjorde arbetet själv. /Jonas |
|
| Är det bara jag som tycker att det låter mer som att du överhettat bromsarna så att skivorna slagit sig lite? Vibrerar det när du bromsar lite lätt? Isf är det mest troligt att skivorna blivit skeva. | |
|
Det vibrerar både när man bromsar lätt och hårt. Jag får nog ringa min lilla-verkstad så får han prova bilen. Verkar vara lite lurigt att lokalisera vibrationer, vill görna inte riva ner hela bilen i onödan. Föresten, kan jag kolla skivorna enkelt själv? |
|
| Instämmer med Chris87: Låter mer som skeva skivor men skeva skivor brukar inte ge något knak har jag för mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.