|
|
|
|---|---|
|
Har xenonljus i originallampor och blåaktigt sken i mina angeleyes på 330in. Tycker de skär sig lite mot dimljusen som är original och vit/gulaktiga, som vanligt ljus alltså. Har sett på en del framlampor på lastbilar att de sätter en gulaktig film på dimljuset för att få ett annat sken. Tycker att detta blir förvånadsvärt bra. Tänkte om någon hade något tips på någon blå film som man kan sätta på dimljusen? Finns väl "xenonlook-lampor" att köpa men antar att dem är svindyra så detta hade ju varit ett billigare alternativ. Alla tips är välkomna. //Hampus | |
| ...eller är du laglydig och kör aldrig xenonhalvljus och dimljus samtidigt! =) | |
| när de är dimmigt då?:) | |
|
Glasmästerier har ofta stenskotts-skydd till lysen (monteras ofta på extraljus), en folie som är ganska tjock och där jag köpte fanns både helt transparent och blå, jag har satt den transparenta folien som stenskotts-skydd på utsatta delar på M3:an, bakom hjulen t.ex. /Micke Länk |
|
|
Nej, inte ens vid dimma är det tillåtet. Anledningen till att man flyttar ner ljuspunterna vid dimma är att slippa bländas av reflexer i dimman av de vanliga strålkastarna. Skit i filmen och köp lite blåaktiga lampor ist. kan inte kosta skjortan. |
|
| Foliatec har det du söker! | |
|
Tack så mycket! Tycker de va lite svårt att hitta runt på sidan och trycker man på "ENGLISH" så kommer är de bara engelska på en sida sen blir de tyska igen. Du har ingen direktlänk? MVH Hampus |
|
| Nej det är tyvärr lite bökigt att få fram grejorna där :/ Får ta lite tyska översättning annars :) | |
|
www.lamin-x.com /Jonas |
|
| Köp en EPA traktor istället | |
|
Det är väl lagligt att köra med positionsljus (Angeleyes) och dimljus samtidigt. Alltså är det väl inget problem? Jag vill också hitta lite alternativ till xenon-look lampor till min e36. Men om man ska betala 18 euro för lite folie till dimljusen kan man lika bra köpa nya lampor tycker jag. |
|
|
BMW_Oskar// Jag trodde också att det var lagligt att köra med varseljus (angeleyes) och dimljus dagtid, men även det är förbjudet numera. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
"Parkeringsljus får användas med all övrig belysning" Detta fick jag lära mig när jag tog körkort, för hela 2 månader sedan (färsking, jag vet =) ). Det lär inte ha ändrats väl? Dock är det inte alltid så lätt att veta vad skillnaden mellan parkeringsljus, varselljus och positionsljus är, därav de många missförstånden med vilket man får köra med vad samtidigt. |
|
|
Dimljus får inte kombineras under "mörkerkörning" oavsett. Enda gången du får kombinera dimljus med övriga ljus är om det är dimma eller snökaos. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Dimljus får endast användas när sikten är nedsatt pga dimma, kraftig nedbörd eller liknande. Detta gäller såväl under mörkerkörning som i dagsljus. Just en sån här fråga fick jag under teoriprovet ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.