AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
650

Vad för generator ska jag ha i min 330 -02?

Har konstaterat att min generator har gått sönder men då de finns en uppsjö av olika generatorer med olika amperetal så vet jag inte vilken man ska välja. Hade tänkt att köpa mig en från LAGA.SE. Vad är viktigast när man köper generator, att den är så ny som möjligt eller att den gått få mil? För övrigt är mitt regnr BLX-157 om någon skulle behöva det för att hjälpa till.
tacksam för snabbt svar
//Hampus
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Original BMW så finns det till din bil två varianter, 90A o 120A, antar att det beror på vilken extrautr bilen har. artnr har du här Länk så kan du kolla själv i bilen.
tack så mycket, spelar de någon roll om man köper en 90 eller 120 mer än att 120 är starkare? ja menar, båda "passar" på bilen?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag har mycket svårt att tro att inte båda skulle passa, men för att vara riktigt säker fråga även din BMW-verkstad.
R
209
R
X5 3.0 IA E53 - 00
318 Sedan E46 -98
318 Sedan E46 -02
318 Sedan E46 -02
320D E90 -06
Det enda säkra du kan göra är att kolla efter antingen originalnummer eller Bosch-numret på din generator och leta efter ett identiskt på LAGA-basen. Glöm allt "det ska nog passa" om du försöker prova dig fram - det kan skilja en hel del småsaker mellan olika modeller, fabrikat, utförande,kontakter, fästen, remskivor m.m. Rätt nummer = billigast i längden!

Detta gäller varenda pryl du behöver till din bil. All information om bilens komponenter är inte allmän information från någon publik databas - ditt regnummer räcker bara "so far".

Originalnummer = rätt del!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.