|
|
|
|---|---|
|
Hej! Varje gång jag startar beemern så drar den av rejält på hur lång körsträcka man har kvar till nästa service. Jag köpte bilen för 2 veckor sedan och då hade den 1500mil kvar till inspektion/service då bilhandlaren just utfört service på den, nu har bilen just slagit om till 16000mil men service ska göras redan vid 16200mil. Det rimmar inte nånstans ju.. eller så stämmer det och bilhandlarn ljuger? Tack för synpunkter | |
| Oook... förklara gärna lite utförligare. tack | |
|
Serviceindikatorn räknar på hur mycket bränsle som är förbrukat. Kör du snålt och inte ligger på fullgas alltid så är det längre mellan servicarna. Men ligger du på fullgas alltid är det kortare mellan servicarna för då drar den ju mer bränsle. |
|
|
När jag hade en E46'a fick jag en känsla av att drog den ner på tempot i minskningen när den närmade sig service. Det var kanske inbillning eller så körde jag lugnare med vetskapen att bilen inte har fräsch olja... Någon mer som tyckt sig märka samma sak? 1500 mil till 200 mil till service rimmar inte alls som du säger. Har service däremot nyss varit gjort ska det väl stå nära 25000km på mätaren? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.