|
|
|
|---|---|
| Jag klurar på andra bromsar till min 323. Undrar om det är någon som har testat att smälla dit bromsar från e32 eller e28s motorstarkare varianter? Går det utan att bygga om hela bilen? :) | |
| Det ska väl gå igenom besiktningen om du tar hela bromssystemet från en annan bil. | |
|
Vad använder du för bromsklossar idag? Ett byte till riktiga (race) klossar gör stor skillnad. /G |
|
|
Jag undrar om du inte kan använda VW G60 frambromsskivor med BMW 328 (E12) bromsok. Detta är inget jag själv har testat. Man tycker det borde funka utan större modifieringar då VW Golf har samma hjulbultsdelning som E30, då slipper du byta nav eller svetsa om hjulbultshålen. Dessa är 280mm mot dina 260 om jag inte har helt fel. 328:an har fyrkolvsok som greppar 280mm skivor. Det som du kanske behöver göra är en distansplatta för oken så de hamnar rätt samt byta huvudbromscylinder. Sen får du hitta fälgar som sväljer kalaset då oket kommer sticka ut mer mot fälgen. Detta är vad jag har kollat up men inte testat själv, det kanke är värt att kolla upp om det funkar. Lycka till BMWCS # 2358 BMWCS Syd |
|
|
Gasa-----> Allt är orginal nu. Eddie-----> Golfgrejer på min bil? Nja, då får jag skämmas så det blir nog inget med det... :) Hur osmidigt är det att göra om E32 bromsarna så att de passar på E30n? Nån som har gjort detta? Annars får jag ringa Per på PEAN... |
|
|
Jag är inte så inne på bromusppdatering på e30, men har sett några tipps och olika byggen på Länk MVH Pelle cs4605 |
|
|
300mm skivor och Porsche-ok ryms i 15" plåtfälgar på E30. Det har jag sett med egna ögon! Men det är säkert en hel del pyssel att få dit. Poängen var att det ryms. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.