AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.194

Active steering fault

bm
43
bmw530power
520d x-drive M-sport -15
Hej på er där ute!
Har provat att göra fulla rattutslag för att nolla systemet, Lampan lyser ännu.Laddar batterier nu för att se om det blir ngn skillnad.
När jag köpte bilen byttes hela styrväxeln har åkt ca 4000 mil sen dess. Ska dessa saker gå sönder med 4000 mils mellanrum? Är det ngn som vet hur detta problem avhjälps på annat sätt.

MVH Micke
Et
11
Eternity81
525i Touring -04
Hur gick det med detta fel?
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Ganska vanligt med styrvinkelsensor på den modellen. Eller så kan den tappat initieringen bara att du hälsar på hos bmw.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Kan vara batteriet som är dåligt. Även om bilen funkar normalt så kan kasst batterie ge en massa konstiga fel,
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mvh
Et
11
Eternity81
525i Touring -04
Jo tack för svaren. Länken där är startat avmig och jag tampas än med felet. Bmw vill ha 11700kr för att dom TROR att styrdonet är kasst.
Har läst om batteriet att om det är dåligt precis som du skriver kan ge en massa konstiga fel. Jag har bara strul med aktiv styrning. Så jag vet inte.
Rattstyrvinkelsensor eller vad det nu heter har många haft problem med, men jag personligen förväntar mig att m-bilar borde veta bättre än att bara tro med deras priser.

Mvh Jani
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Har man modellen med startknapp finns det en renoverinssats för några hundra. Är det vanlig nyckel var man tydligen tvungen att byta nästan allt där under ratten. Är aldrig battieret bytt på den skulle jag nog börja med det. Klart billigare än 11700kr.
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
åk till en annan verkstad och skaffa en åsikt till vet ja!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.