|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kom ut från jobbet idag och såg bilen på avstånd, och såg då att att bilen lutar bakåt. När jag väl kom hem så mätte jag avstånden mellan däckytan och skärmkanten, och fick fram att det är nästan 10cm mellan däck och skärm fram medans det är ca 5cm bak. Vad kan detta bero på? är fjädrarna slitna och kanske skall bytas? Kan med endast handkraft trycka ihop dem några mm. Tack på förhand, Carl | |
|
Har du nivåreglering bak ? I så fall kanske du har en läcka. Vår 523 Touring var också märkbart lägre bak, bytte till en sänkningssats som sänker 40mm fram & 25mm bak, nu ser den mycket bättre ut. Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
|
Lite pinsamt, men jag kommer inte ihåg ifall det var det. Kan jag se det på något sätt? Det är första BMWn jag har haft. |
|
|
Titta innanför däcken bak....har du fjäder eller en gummibälg? Har du gummibälg så är det nivåreglering. Isf kan du åka in på BMW så fixar dom höjden åt dig. Mvh Robban oo=00=oo |
|
| Såg att det var gummibälg, så jag har nivåreglering, och jag tror på en läcka som Caddi sa, eftersom det ser ut som "olja" eller nått svart sörja har runnit ner på fälgarna. | |
|
Geggan kommer nog nån annanstans i från.....då det är luft i bälgarna. Du får hissa upp den och plocka bort bälgarna och titta om du hittar nån läcka samt vart "oljan" kommer i från. ///Robban oo=00=oo |
|
| Jag var nog för ivrig när jag kollade ifall jag hade. Jag hade sett en av bussningarna(som är bälg lik) Men när jag kom hem plocka jag av däcket och kolla bakom, och såg en fjäder. Så nästa problem, vad kan det vara. Jag skall försöka få tag på en bild när man ser skillnaden. | |
|
Där ser man :) Ett par nya fjädrar bak kanske skulle va nåt, eller sänkningsfjädrar fram. Om det nu inte är nåt som hänt, t ex fjäder som gått av. Hur känns den i bakvagn under körning? ///Robban oo=00=oo |
|
|
Jag köpte Lesjöfors sänksats ( 40mm fram & 25mm bak ) samt Supersport gasdämpare. Bilen är fortfarande bra att åka i, har 235/40*18 däck. Köpte detta hos CSR Autosport för 4100:- inklusive frakt från Tyskland, leveranstiden var cirka 10 dagar. Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
|
Hade inne bilen på service för ett par dagar sedan och då frågade jag vad det kunde vara, men de hade inte något riktigt svar. Men tydligen är de fyra bakbalks bussningarna helt slut, därav är den lite orolig i bakvagnen(studsar mer än vad den skall vid ojämnheter i vägen.) Så det blir nog till att byta bussningar och sedan göra nått åt stötdämpar/fjädrar. En lite offtopic fråga, Är 3400kr för bakbalks bussningar inkl montering mycket? Om ni skulle kunna ge mig lite andra prisuppgifter vore det guld värt! Mvh Carl |
|
|
Tyckte helt spontant att det lät ganska humant med 3400:- Mvh |
|
|
jag pröjsade 6200 kr på min 540 e39 Den har automatisk nivå bak. Och då ingick fyrhjulsinställning för typ 1000kr. mossning, Dan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.