|
|
|
|---|---|
|
Min Bmw 325xi 01 har varit avställd i 5mån och varit startad ca en gång i veckan. Nu är bilen påställd och batteriet verkade va dött så den laddade jag och nu funkar den. Men nu är problemet när jag ska öppna bilen me fjärrnyckeln då avaktiveras larmet men dörrarna låses inte upp utan förardörren kan jag endast öppna med nyckeln. Sen går det att köra bilen normalt och att låsa samt larma bilen me fjärrnyckeln. Men som sagt jag kan inte låsa upp dörrarna me fjärrnyckeln och inte heller innifrån varken me öppna knappen eller me handtagen i bilen innifrån. Vad är det som kan vara fel? Vad kan jag testa med? Mycket tacksam för all hjälp. | |
| Är nog din G5 box (inte säker på namnet) som är kass, ytterst vanligt fel. Sök så hittar du hur man åtgärdar. | |
|
Du hade ett liknande problem på din bmw e46 Har du löst det? Har sökt lite på g5 box oxh liknande men får inte fram nått speciellt. Idag funkade det att öppna med fjärrnyckeln under hela dagen men nu för en halvtimma sen fick tjejen klättra in och ut från bilen och man blir så förbannad! |
|
|
antar att du även kan låsa upp bagageluckan. isåfall har du det här felet till 99% Länk 1. sätt dig i bilen och försök låsa och låsa upp, om du hör ett lågt klickande från handskfacket när du försöker låsa upp så tror jag att du klarar dig med att koppla loss grundmodulen och spraya kontakterna med elektrospray(klickandet är troligtvis från reläet när det inte får tillräckligt med ström vilket beror på dålig kontakt) 2. fungerar inte det så får du beställa reläer (klicka dig vidare via länken ovan) för 120kr och antingen löda om som jag själv gjorde eller lämna in till någon som kan göra det. 3 vill du inte göra det själv så gör byter bmw gärna ut hela grundmodulen åt dig för typ 5000-7000kr |
|
|
Tja igen problemet verkar ha löst sig själv har kört bilen regelbundet i 3veckor utan några som helst problem = ) Konstigt men skönt ändå. Jag förstår inte mig på det alls men men nu funkar centrallåset iallafall. |
|
|
så var det dessvärre för mig med men det kom tillbaka till slut iaf. inte för å vara negativ men jag skulle tro att det kommer göra det för dig också. om det nu kommer tillbaka skulle jag rekommendera att byta reeläerna för rengörningen funkar inget vidare. det är inte så svårt/jobbigt som det kanske låter om man nu inte har tummen mitt i handen. mosa/kläm sönder dom gamla reläerna med tång och plocka loss bit för bit, sen är det bara löda bort dom gamla stiften 10st/per relä och sen är det bara löda dit dom nya reläerna. (tidsåtgång för mig ca 2timmar) finns en sida som säljer reläerna för 100kr/2st följ länken i mitt förra svar. |
|
| Hoppas det inte händer = ) Men kommer problemet tillbaka ska jag testa och göra på det sättet som du säger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.