|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! har börjat tröttna på min ständigt krånglande 2,8 litare.. så jag tänkte byta motor. så fick jag iden om man nu ändå ska byta så varför inte slänga i en V8! men jag tänkte bara kolla lite vilka problem jag kan stöta på innan jag börjar handla en massa. ja förutom svensk bilprovning! lite jag saker jag skulle vilja veta: *hur mycket behöver jag bygga om? *varifrån e de bäst o ta motor o låda i från? *är de många som har gjort de? *passar motor kontakter m.m? *går de o ha kvar den gammla kardan o bakaxeln? *o allt annat jag inte har tänkt på? kom gärna med tips o synpunkter mvh Peter | |
|
har tittat runt lite mer nu.. o såg att framvagnen på 540 och 528 inte ser lika ut.. kommer de bli problem? |
|
|
Framvagn, styrväxel, osv är annorlunda. Det är så mycket jobb att det är bättre att sälja din gamla bil och köpa en 540 från början. ______________________________ //Lövet |
|
|
usch va tråkigt allting blev nu.. de går altså inte att få i den om man inte byter hela framvagnen |
|
|
Nej. Och även om du skulle ta framvagnen från en 540 så skulle den varken kunna besiktas eller försäkras. ______________________________ //Lövet |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
O ovanpå detta den elektroniska biten med Nycklar,lås<->startspärr.<->motorstyrning<->växelådsstyrning . växelåda kardan avgassystem, Bromsar inklusive att du aldrig får den genom besiktningen. dömt att misslyckas och total ekonomisk ruin. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
skit me! ja ja.. ni ska ha stort tack! får la bli o hel renovera 2,8litarn=( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.