AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.392

Kan jag ha spacers utan att det tar i skärmkanten?

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag skulle behöva lite hjälp från er kunniga gällande spacers.

Mina fälgar är 9x20" och däcken 245/30. Min fråga till er är om det går sätta dit 10mm spacers bak utan att det tar i skärmkanten ?

När jag köpte mina AC Schnitzerfälgar förra året, sa jag till killarna på verkstaden att jag helst ville sätta dit mina spacers oxå, samtidigt som dom skulle montera hjulen. Men dom sa att det inte skulle gå, att det skulle ta emot skärmkanten.

Efter deras utsago, lade jag mycket motvilligt spacertankarna åt sidan ... tills idag, då hoppets gnista tändes:) ...jag träffade på en kompis som kollade på bilen. Han säger att det inte borde vara några problem med att sätta dit dom? ... jag blev aningen förvirrad, vem har rätt: däckverkstan eller kompisen?

Vad säger ni, kan jag sätta dit mina efterlängtade spacerplattor? ...jag hoppas det:)

Mvh
Maria

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Glömde länka en bild på hur det ser ut ..

[IMG]Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Oj, det blev fel ..provar på nytt: Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
I morgon ska jag åka ner till en däckfirma och höra om det går att sätta dit dom ..

/Maria
pg_ice
hur breda spacers är det? 10mm 20mm?
när du vet det så ta ett skjutmått eller en vanlig tumstock och mät vågrätt avståndet från däcket till insidan på skärmkanten
då ser du om det får plats eller inte
skit enkelt :)
pg_ice
det är alltså högst upp på skärmkanten du ska kolla ingen annanstans
det är där det tar i inte på sidorna
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Ok, det är alltså från däcket och upp på skärmkanten man ska kolla:) .. jag trodde det var sidorna .. nu förstår jag. Tackar så mycket för hjälpen:)

Mvh
Maria
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Vad jag kan se utav bilden så ska det gå 10mm är inte mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.